K-ryhmällä onnistuneita investointeja pääkaupunkiseudulla – myynti kävi hyvin viime vuonna

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 6.2.2019

K-ryhmän myynti vuonna 2018 oli pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Espoo, Vantaa ja Kauniainen) 2 190,1 milj. euroa (alv 0 %), ja se kasvoi 5,3 %.

Päivittäistavarakaupan myynti oli 1 295,4 milj. euroa ja se kehittyi + 7,0 %. Rakentamisen ja talotekniikan kaupassa myynti oli 506,7 milj. euroa ja siinä oli kasvua 7,7 %.

”Pääkaupunkiseudun erinomainen kehitys on seurausta onnistuneista kauppapaikkainvestoinneista ja konseptiuudistuksista sekä hyvästä kauppiastyöstä alueella. Kauppa kasvoi hyvin kaikilla tavara-aloilla. Avasimme viime vuonna useita uusia kauppoja ja kuluttajat ovat ottaneet kaupat omakseen”, Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Timo Heikkilä kertoo tyytyväisenä. ”Erityisesti Siwojen ja Valintatalojen muutokset K-Marketeiksi ovat tuoneet merkittävän myynnin kasvun K-Market-ketjulle”, jatkaa Heikkilä.

Lisätietoja: Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Timo Heikkilä 0500 496 170

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 42 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 23 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi

Yrityksestä

K-ryhmän noin 43 000 hengen porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme kahdeksassa maassa. Autamme yli 1 800 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Olemme maailman vastuullisin ruokakauppa ja uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta.