K-ryhmän Etelä-Suomen aluejohtajaksi Timo Heikkilä

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 19.9.2017 KLO 9

Kauppa- ja asiakasmääriltään K-ryhmän suurimman alueen Etelä-Suomen aluejohtajaksi on 1.10.2017 alkaen nimitetty Timo Heikkilä (60). Hän on uransa aikana työskennellyt johto- ja kehitystehtävissä sekä Keskon päivittäistavarakaupassa että Kesko-konsernissa vuodesta 1986 lähtien.

Vuosina 2007–2014 Heikkilä toimi Kaakkois-Suomen aluejohtajana ja vuonna 2015 Etelä-Suomen aluejohtajana ennen Keskon Etelä-Suomen ja pääkaupunkiseudun alueiden yhdistämistä. Heikkilä siirtyy aluejohtajaksi logistiikan ja hankinnan kehittämisestä vastaavan johtajan tehtävästä, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2015 alkaen.

”Aluejohtajan tehtävä on erittäin mielenkiintoinen. Merkittävä osa Keskon kauppapaikkainvestoinneista tehdään Etelä-Suomen alueella. Tälläkin hetkellä käynnissä on eri vaiheissaan lukuisa joukko uusperustantahankkeita, laajennuksia ja uudistuksia”, kertoo Heikkilä.

Keskon Etelä-Suomen alueeseen kuuluvat pääkaupunkiseudun kaupunkien lisäksi Uudenmaan maakunta, Päijät-Häme, Kanta-Häme sekä Kymenlaakso. Nykyinen aluejohtaja Antti Palomäki jää eläkkeelle 1.12.

Timo Heikkilä, puh. 0500 496 170 ja Antti Palomäki, puh. 050 656 17

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on yli 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 45 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 28 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu lähes 2 000 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi