K-ryhmän myynti kasvoi viime vuonna Kanta-Hämeessä 6,7 %

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 3.2.2022

K-ryhmän myynti kasvoi viime vuonna Kanta-Hämeessä 6,7 % edelliseen vuoteen verrattuna ja se oli yhteensä 310,9 miljoonaa euroa (alv 0 %).

Päivittäistavarakaupan myynti oli 3,3 % kasvussa nousten 199,1 miljoonaa euroon. Rakentamisen ja talotekniikan kauppaa käytiin 73,5 miljoonalla eurolla, jossa kasvua oli 13,3 %. Autokaupan myynti kasvoi 13,5 % päätyen 38,3 miljoonaan euroon.

”Päivittäistavarakaupan kehityksessä näkyy hyvä kauppiastyö alueella. Kasvuluvut ovat kiitettäviä ottaen huomioon, että jo edellisvuosi oli ennätyksellinen”, kommentoi myyntilukuja Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Mika Sivula. ”Korona on innostanut ihmiset liikkumaan ja kohentamaan koteja ja kesämökkejä. Tämä näkyy myyntiluvuissa. Myös autokauppa on käynyt hyvin.”

Lisätietoja: Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Mika Sivula, puh. 050 478 7094, mail: mika.sivula@kesko.fi

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka vähittäismyynti on 14 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 39 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on noin 11 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 18 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä.  www.kesko.fi