K-ryhmän myynti kävi erinomaisen hyvin pääkaupunkiseudulla

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 24.10.2018

K-ryhmän myynti pääkaupunkiseudulla (Helsinki, Espoo, Vantaa ja Kauniainen) kävi erinomaisen hyvin tammi-syyskuussa 2018. Alueen kokonaismyynti oli 1651,1 miljoonaa euroa (alv 0 %) ja se oli plussalla 7,6 %.

Päivittäistavarakaupan myynti oli 953,2 miljoonaa euroa ja siinä oli kehitystä 7,9 %. Rakentamisen ja talotekniikan kaupassa myynti kehittyi 7,8 % se oli 375,9 miljoonaa euroa. Autokaupassa kehitys oli 6,6 % myyntieurojen ollessa 322 miljoonaa euroa.

Pääkaupunkiseudulla on avattu uusia ja uudistettu olemassa olevia kauppoja

”Olemme kehittäneet kauppapaikkaverkostoamme pääkaupunkiseudulla. Uusia kauppoja on avattu ja olemassa olevaa kauppaverkostoa on uudistettu melkoista tahtia. Kauppiaat henkilökuntineen ovat tehneet hyvää työtä. Nämä toimenpiteet näkyvät hyvänä myyntinä”, kertoo aluejohtaja Timo Heikkilä hyvillään.

Pääkaupunkiseudulla on uudistettu vuoden aikana 40 kauppaa. Uusina on avattu keväällä Onninen Express-myymälä Oulunkylään, K-Supermarket Grani Kauniaisiin ja K-Market Jokiniemi Vantaalle. Elokuussa Otaniemen K-Market avautui ja syyskuussa kauppakeskus Redissä avattiin sekä K-Supermarket että K-Market.

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on noin 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 42 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on yli 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 25 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi

Lisätietoja: Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Timo Heikkilä, puh. 0500 496 170