K-ryhmän myynti Lounais-Suomessa kehittyi hyvin tammi-syyskuussa 2018

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 24.10.2018

K-ryhmän myynti oli Lounais-Suomen (Varsinais-Suomi, Satakunta ja Ahvenanmaa) alueella tammi-syyskuussa 949,7 miljoonaa euroa (alv 0 %) ja se oli plussalla 3,2 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli yhteensä 679,8 miljoonaa euroa ja kehitys 3,6 %. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa kävi 195,5 miljoonalla eurolla ja kehitys oli 0,5 %. Autokaupan myyntieurot olivat 74,4 miljoonaa kehityksen ollessa 7,3 %.

Lounais-Suomessa kauppoja on uudistettu 30 ja kuusi uutta avattu

Lounais-Suomen alueella on uudistettu ja remontoitu vuoden varrella 30 kauppaa. Turussa on avattu uusina K-Supermarketit Föri ja Nummenpakka. Uudessakaupungissa avattiin alkuvuodesta K-Market Eteläpoiju ja Porissa keväällä K-Market Noormarkku. Onninen avasi kaksi uutta myymälää Turussa, Onninen Mega Express-myymälän Oriketoon ja Onninen Express-myymälän K-Rauta Skanssin yhteyteen.

Varsinais-Suomi

Varsinais-Suomessa K-ryhmän kokonaismyynti oli 681,6 miljoonaa euroa ja kehitys 3,4 %. Päivittäistavarakauppa oli kehityksellä 4 % ja myynti oli 468,4 miljoonaa euroa. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa oli 138,8 miljoonaa euroa ja kehitys – 0,3 %.

Satakunta

Satakunnassa myynti oli yhteensä 237 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 3,1 %. Päivittäistavarakaupassa myynti oli 180,3 miljoonaa euroa ja kehitys oli 3,3 %. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa kävi 2,6 % kehityksellä ja myyntieurot olivat 56,7 miljoonaa.

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on noin 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 42 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on yli 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 25 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi

Lisätietoja: Keskon Lounais-Suomen aluejohtaja Olli Setänen, puh. 0500 536 421