• K-ryhmä/

K-ryhmän myynti oli Pohjois-Suomen alueella tammi-kesäkuussa yhteensä 711 miljoonaa euroa

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 23.7.2021

K-ryhmän myynti oli Pohjois-Suomen alueella  tammi-kesäkuussa yhteensä 711,1 miljoonaa euroa (alv 0 %) ja se kehittyi 6,6 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli 491,4 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 4,2 %. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa oli 219,7 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 12,3 %.

K-ryhmän Pohjois-Suomen alueeseen kuuluvat maakunnat Pohjois-Pohjanmaa, Lappi, Kainuu ja Keski-Pohjanmaa.

”K-Citymarketien päivittäis- ja käyttötavarakauppa on käynyt alkuvuonna hyvin”, kommentoi myyntejä Keskon Pohjois-Suomen aluejohtaja Jari Saarinen. ”Rakentamisen ja talotekniikan kaupan sekä urheilukaupan kehitysluvut ovat koko alueella erinomaisia.”

K-ryhmän myynti kasvoi Pohjois-Pohjanmaalla 8,3 %

K-ryhmän myynti oli maakunnassa yhteensä 383,3 miljoonaa euroa ja se kehittyi 8,3 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli 246,9 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 7,5 %. Rakentamisen ja talotekniikan kaupan kehitys oli 9,7 % ja myynti 136,4 miljoonaa euroa.

Kempeleeseen avataan uusi Onninen Express-myymälä syksyllä. Oulussa K-Market Pateniemen rakennustyöt etenevät aikataulussa ja kauppa avautuu loppuvuodesta.

Lapissa rakentaminen, talotekniikka ja urheilukauppa kehittyivät 12,2 %

Lapissa K-ryhmän myynti oli yhteensä 216,1 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 2,5 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli 170,8 miljoonaa euroa ja se oli viime vuoden tasolla. Rakentamisen, talotekniikan ja urheilukaupan myynti oli 45,3 miljoonaa euroa ja se kehittyi 12,2 %.

K-Citymarket Rovaniemen laajennus ja kokonaisuudistus on hyvässä vauhdissa. Kemijärven K-Supermarket Kauppapaikassa on meneillään täydellinen kokonaisuudistus.

Kainuussa rakentaminen, talotekniikka ja urheilukauppa kehittyivät 16,4 %

K-ryhmän myynti maakunnassa oli yhteensä 61,8 miljoonaa euroa ja se kehittyi 6,4 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli 46,2 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 3,4 %. Rakentamisen, talotekniikan ja urheilukaupan myynti oli yhteensä 15,6 miljoonaa euroa ja se kehittyi 16,4 %.

K-Citymarket Kajaanin iso kokonaisuudistus valmistuu loppuvuodesta.

Keski-Pohjanmaalla K-ryhmän kokonaismyynti jatkoi kasvuaan ja oli 13 %

Keski-Pohjanmaalla K-ryhmän kokonaismyynti oli 49,9 miljoonaa euroa ja se kehittyi 13,0 %. Päivittäistavarakaupan myynti oli 27,5 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 3,4 %. Rakentamisen, talotekniikan ja urheilukaupan myynti oli yhteensä 22,4 miljoonaa ja siinä oli kehitystä 27,5 %.

Keskon Pohjois-Suomen aluejohtaja Jari Saarinen, puh. 0500 677 878, mail: jari.k.saarinen@kesko.fi

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka vähittäismyynti on 14 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 39 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on noin 11 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 18 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin ruokakaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi