K-ryhmän myynti Päijät-Hämeessä oli viime vuonna 346 miljoonaa euroa

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 3.2.2022

K-ryhmän myynti oli Päijät-Hämeessä viime vuonna yhteensä 346,0 miljoonaa euroa (alv 0 %) ja se kasvoi edelliseen vuoteen verrattuna 5,8 %.

Päivittäistavarakaupan myynti oli 222,6 miljoonaa euroa kasvettuaan 2,8 % edellisestä vuodesta. Rakentamisen ja talotekniikan kauppaa käytiin 87,3 miljoonalla eurolla, jossa kasvua oli 9,7 %. Autokaupan myynnin arvo kasvoi peräti 17,1 % nousten 36,1 miljoonaan euroon.

”Päijät-Hämeen päivittäistavarakaupan kasvu jatkui viime vuonna vielä vuoden 2020 ennätysvuoden päälle”, kommentoi myyntilukuja Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Mika Sivula. ”Ihmisten halu huolehtia hyvinvoinnistaan ja kotiensa kohennuksesta näkyy myyntiluvuissa. Myös autokaupan myynti on kehittynyt hyvin.”

Lisätietoja: Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Mika Sivula, puh. 050 478 7094, mail: mika.sivula@kesko.fi

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka vähittäismyynti on 14 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 39 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on noin 11 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 18 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä.  www.kesko.fi