• K-ryhmä/

K-ryhmän myynti Pohjanmaalla oli 188,3 miljoonaa euroa - K-gruppens försäljning i Österbotten uppgick till 188,3 miljoner euro

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.10.2020

K-ryhmän myynti Pohjanmaalla oli tammi-syyskuussa yhteensä 188,3 miljoonaa euroa (alv 0 %) ja se kehittyi 9,7 %.
K-gruppens försäljning i Österbotten uppgick i januari–september till totalt 188,3 miljoner euro (moms 0 %) och ökade med 9,7 %.

Päivittäistavarakaupan myynti oli 133,3 miljoonaa euroa ja se kehittyi 6,4 %. Rakentamisen ja talotekniikan kaupan myynti kävi 55 miljoonalla eurolla ja se oli plussalla peräti 18,5 %.

”Pohjanmaalla erityisesti K-Supermarketien ja K-Rautojen hyvät myynninkehitykset lämmittävät mieltä. Rautakaupan yritysmyynnin osalta on mielenkiintoista katsoa, miten vilkas rakentaminen jatkuu. K-kauppiaat henkilökuntineen ovat tehneet erittäin hyvää työtä näin poikkeuksellisissa olosuhteissa”, kiittelee Keskon Länsi-Suomen aluejohtaja Jari Alanen.

Lisätietoja: Keskon Länsi-Suomen aluejohtaja Jari Alanen, puh. 050 620 26,
mail: jari.alanen@kesko.fi

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 43 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 11 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 25 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu yli 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin ruokakaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi

K-gruppens försäljning i Österbotten uppgick till 188,3 miljoner euro

K-GRUPPENS REGIONALA MEDDELANDE 29.10.2020

Dagligvaruhandelns försäljning var 133,3 miljoner euro och den uppvisade en tillväxt på 6,4 %. Inom byggvaru- och husteknikhandeln uppgick försäljningen till 55 miljoner euro, vilket innebär ett plus på 18,5 %.

"I Österbotten värmer i synnerhet den fina försäljningsutvecklingen som K-Supermarket- och K-Rautaaffärerna uppvisar. Med tanke på järnhandelns företagsförsäljning blir det intressant att se, hur det livliga byggandet fortsätter. K-köpmännen med personal har gjort ett mycket gott arbete under dessa avvikande förhållanden", berömmer Keskos regiondirektör i Västra Finland Jari Alanen.

För mer information: Regiondirektör Jari Alanen, Keskos Västra Finlands region, tfn 050 620 26 e-post: jari.alanen@kesko.fi

Kesko och K-köpmännen bildar K-gruppen, vars försäljning uppgår till 13 miljarder euro. K-gruppen är den tredje största detaljhandlaren i Nordeuropa och den sysselsätter cirka 43 000 personer. Kesko verkar inom dagligvaruhandeln, byggvaru- och husteknikhandeln samt bilhandeln. Dess branscher och kedjor verkar i nära samarbete med köpmannaföretagarna och övriga partner. Kesko omsätter 11 miljarder euro och har cirka 25 000 anställda. Till Keskos kedjeverksamhet hör över 1 800 butiker i Finland, Sverige, Norge, Estland, Lettland, Litauen, Vitryssland och Polen. Kesko är ett börsbolag och dess aktier är listade på Nasdaq i Helsingfors. Bolagets hemort är Helsingfors, där de huvudsakliga verksamhetsutrymmena finns. Kesko är världens mest ansvarsfulla företag inom mataffärsbranschen (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi