K-ryhmän myynti Pohjois-Savossa kehittyi alkuvuonna 16,5 %

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 28.4.2020

K-ryhmän myynti oli Pohjois-Savossa tammi-maaliskuussa yhteensä 96,8 miljoonaa euroa alv 0 % ja se kehittyi 16,5 %.

Päivittäistavarakaupan myynti oli maakunnassa 61,1 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 3,5 %. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa kävi 28,4 miljoonalla eurolla ja se kehittyi 18,1 %.

”Hyvät kehitykset kertovat siitä, että asiakaskokemukset ovat parantuneet kauppakohtaisten liikeideoiden toteutuksen ja kauppojen uudistustöiden myötä. K-Raudoissa on kuluttaja-asiointi vahvassa kasvussa”, toteaa aluejohtaja Jari Kuosmanen.

”Kauppapaikkahankkeet etenevät Pohjois-Savossa ja uusia päätöksiä on odotettavissa lisää syksyn aikana”, Jari Kuosmanen lupaa.

Ruuan verkkokauppoja avautuu koko ajan lisää

”Pohjois-Savossa toimii tällä hetkellä ruuan verkkokauppa 19 K-ruokakaupan yhteydessä ja uusia avautuu viikoittain”, kertoo aluejohtaja Jari Kuosmanen.

Lisätietoja: Keskon Itä-Suomen aluejohtaja Jari Kuosmanen, puh. 050 368 7980

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 43 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 11 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 25 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu yli 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin ruokakaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi