K-ryhmän myynti tammi-syyskuussa 2018 Keski-Suomessa oli plussalla 3,3, %

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 24.10.2018

K-ryhmän myynti Keski-Suomessa kasvoi 3,3 % ja se oli 268,4 miljoonaa euroa (alv 0 %). Päivittäistavarakaupassa myynti oli 190,3 miljoonaa euroa ja se oli plussalla 2,8 %. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa kävi myös hyvin ja oli 4,8 % kehityksellä myyntieurojen ollessa 78,1 miljoonaa.

”Keski-Suomi on K-ryhmälle tärkeä alue ja olen iloinen siitä, että kauppa on käynyt täällä hyvin. Kauppiaat henkilökuntineen ovat tehneet hyvää työtä. Lisäksi maakunnassa Onnisen kehitys oli hienot 30 %”, kiittelee aluejohtaja Jari Alanen.

Keski-Suomessa on uudistettu ja remontoitu vuoden varrella 11 kauppaa. Jämsän ja Äänekosken K-Citymarketeihin on tehty päivityksiä. K-Supermarketit Joutsassa, Viitasaarella ja Jyväskylän Lutakossa ovat saaneet brändiuudistukset. Maakunnassa yhteensä kahdeksan K-Marketia on uusittu ja Tourulan Neste K-Market avautui uudistettuna kesäkuussa. Uusi K-Market Torikeskus avataan Jyväskylän keskustassa Väinönkadulla torstaina 25.10.

Keski-Suomen alueella on yhteensä 82 kauppaa. K-ryhmä, Kesko ja K-kauppiaat, työllistävät noin 1300 henkilöä.

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on noin 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 42 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on yli 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 25 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World). www.kesko.fi

Lisätietoja: Keskon Länsi-Suomen aluejohtaja Jari Alanen, puh. 050 620 26

Avainsanat: