K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan myynti kasvoi alkuvuonna Etelä-Karjalassa 7,4 %

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 29.4.2022

K-ryhmän vähittäismyynti oli tammi-maaliskuussa Etelä-Karjalassa yhteensä 51,8 miljoonaa euroa (alv 0 %).

Päivittäistavarakaupan myynti oli 37,5 miljoonaa euroa. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa kehittyi 7,4 % ja se oli 10,8 miljoonaa euroa. Autokaupan myynnin arvo oli 3,4 miljoonaa euroa.

”Rakentamisen vilkkaus ja erinomaisesti tehty asiakastyö rakentamisen ja talotekniikan kaupoissamme näkyvät hyvinä kehityksinä”, kommentoi Keskon aluejohtaja Jari Alanen. ”Päivittäistavarakaupan myynteihin voi olla myös tyytyväinen, koska taustalla ovat viime vuoden kovat vastaluvut ja pääsiäisostojen ajoittuminen silloin maaliskuulle.”

”Autokauppa on kärsinyt maailmanlaajuisesta komponenttipulasta ja saatavuusongelmista. Asiakkaat luottavat edustamiimme merkkeihin ja uusien autojen tilauskanta on ennätyskorkea”, jatkaa Alanen.

Lisätietoja: Kesko aluejohtaja Jari Alanen, puh. 050 620 26, mail: jari.alanen@kesko.fi

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka vähittäismyynti on yli 15 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 45 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on yli 11 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 17 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 1 800 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä.  www.kesko.fi