K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan myynti kasvoi Kymenlaaksossa liki 4 %

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 27.10.2022

K-ryhmän myynti oli tammi-syyskuussa Kymenlaaksossa yhteensä 226,4 miljoonaa euroa (alv 0 %).

Päivittäistavarakaupan myynti oli 145,6 miljoonaa euroa ja se oli viime vuoden tasolla. Rakentamisen ja talotekniikan kauppa kävi 57,8 miljoonalla eurolla, jossa kasvua oli 3,9 %. Autokaupan myynnin arvo oli 22,9 miljoonaa euroa.

”Rakentamisen edelleen jatkunut vahva tahti ja esimerkiksi energiaremontit siivittivät rakentamisen ja talotekniikan kaupan kasvuun ennestäänkin korkealta tasoltaan”, kommentoi myyntejä Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Mika Sivula. ”Päivittäistavarakaupan luvuissa näkyy se, että koronapandemian helpotettua ihmiset ovat palanneet syömään ravintoloihin.”

”Olemme panostaneet siihen, että K-ruokakaupoistamme löytyvät laajat valikoimat ja kaikille asiakkaille sopivanhintainen ostoskori. Tarjoamme asiakkaillemme vaihtoehtoja eri hintaluokista laadusta tinkimättä, jolloin saman katon alta löytyvät niin herkkukauppa kuin halpa kauppa”, Sivula jatkaa.

Lisätietoja: Keskon Etelä-Suomen aluejohtaja Mika Sivula, puh. 050 478 7094, mail: mika.sivula@kesko.fi