K-Supermarket, Hella Food ja Mannerheimin Lastensuojeluliitto tarjoavat 130 lapsiperheelle itsenäisyyspäivän juhlaillallisen

18-29-vuotiaat nuoret toteuttivat kokkikurssin päättötyönä juhlavan itsenäisyyspäivän illallisen, jonka voi helposti viimeistellä kotikeittiössä. Ateriakassit jaetaan 5.12. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piirin valitsemille perheille Keravalla, Hakunilassa ja Koivukylässä.

Itsenäisyyspäivän illalliskassit toteutetaan osana Hella Food -kokkikurssia, joka on 18-29-vuotiaille nuorille suunnattu. Kurssin tavoitteena on tutustua ravintola-alaan ja avata suora väylä työelämään tai ravintola-alan opintoihin.

”Aiemmin kurssin lopputyö on toteutettu esimerkiksi pop-up-ravintolana tai usean sadan ihmisen pop-up-illallisena. Tänä vuonna vastaavaa tapahtumaa ei voitu järjestää koronan takia, joten ideoimme uudenlaisen toimintatavan: hyväntekeväisyysyhteistyön K-Supermarketin ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piirin kanssa”, kertoo Hella Foodin toiminnanjohtaja Sebastian Harju.

Syntyi idea laadukkaista raaka-aineista valmistetulle ravintolatasoiselle illalliselle, jonka Hella Foodin keittiömestarit ja nuoret esivalmistelevat siten, että kuka tahansa pystyy viimeistelemään aterian helposti kotikeittiössä. Raaka-aineet ovat K-Supermarketin lahjoittamat. Menu on mietitty siten, että se maistuisi myös lapsille ja että se olisi tavallisesta arkiruoasta erottuva. Kokkien ja nuorten ideoimalla itsenäisyyspäivän illallisella on tarjolla maa-artisokkakeittoa, pääruokana ylikypsää karitsaa ja säräjuureksia ja jälkiruoaksi valkosuklaapannacottaa mustikkakastikkeellla. Menu on saajilleen maksuton.

Hella Food ja K-Supermarket ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2018 alkaen. Yhteistyön tavoitteena on ollut tarjota nuorille mahdollisuus tutustua ruoanlaittoon ja innostua siitä. Ruokakaupat ovat tulevaisuudessa yhä potentiaalisempia työpaikkoja ravintoloiden rinnalla.

”Tämän vuoden yhteistyö huipentuu juhlavasti laadukkaista raaka-aineista valmistettuun itsenäisyyspäivän illalliseen. Hienoa, että samalla voimme osaltamme osallistua lapsiperheiden tukemiseen ja tehdä hyvän teon ”, kertoo K-Supermarket-ketjun johtaja Anne Hujala.

”Mannerheimin Lastensuojeluliiton on puolustanut lasten oikeuksia, auttanut ja tukenut perheitä arjessa jo sadan vuoden ajan. Kaikki perheet ovat ansainneet haastavan vuoden keskelle iloa ja juhlaa arkeen. Olemme todella iloisia, että Koivukylän, Keravan ja Hakunilan alueen perheille tarjottiin mahdollisuutta itsenäisyyspäivän ateriakasseille”, kertoo MLL:n Uudenmaanpiirin perhetalotoiminnan päällikkö Susan Ihanainen.

Sebastian Harju, toiminnanjohtaja Hella Food, puh. 040 717 2118
Anne Hujala, johtaja K-Supermarket-ketju, puh. 050 337 1794
Susan Ihanainen, MLL:n Uudenmaan perhetalotoiminnan päällikkö, puh. 044 738 4672

Video ateriakassien valmistelusta: https://youtu.be/x0roflsngF8
Lue lisää aiemmista tapahtumista: https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/k-supermarket/hella-food-tapahtumat

Hella Food on 18-29-vuotiaille nuorille suunnattu maksuton kurssi. Tavoitteena on tutustua ravintola-alaan ja avata suora väylä työelämään tai ravintola-alan opintoihin. Nuoret pääsevät oppimaan Suomen parhaiden ravintoloitsijoiden ja keittiömestareiden ohjauksessa. Tänä vuonna kurssi huipentuu itsenäisyyspäivän ateriakassien suunnitteluun ja toteutukseen yhteistyössä K-Supermarketin ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piirin kanssa.

K-Supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja, jotka tarjoavat asiakkailleen aina ajankohdan parhaat raaka-aineet ja ideat niin arjen kuin juhlankin ruoanlaittoon. K-Supermarket-kauppias henkilökuntineen rakentaa kauppansa valikoiman oman asiakuntansa mukaan tarjoten runsaasti sekä paikallisia lähituotteita että erikoisuuksia. Monipuolisilla valikoimilla, vastuullisesti toimien ja parasta palvelua tarjoten inspiroimme asiakkaitamme innostumaan ja onnistumaan omassa ruoanlaitossaan! K-Supermarket-ketjuun kuuluu yli 240 kauppaa. www.k-supermarket.fi

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on puolustanut lapsen oikeuksia, auttanut ja tukenut perheitä arjessa jo sadan vuoden ajan.