K-Supermarket Auroran kauppiaaksi Päivi Orava

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 22.10.2019

Päivi Orava aloittaa Espoon Järvenperässä K-Supermarket Aurorassa K-kauppiasyrittäjänä 1.12.

Nykyiset kauppiaat Peter ja Niina Fransman ovat toimineet K-kauppiaina 23 vuotta. ”Haluamme kiittää mahtavaa henkilökuntaamme ja upeita asiakkaitamme”, lähettävät Fransmanit terveisensä.

Päivi on työskennellyt kaupan alalla yli 20 vuotta. ”Olen kulkenut hyvin perinteisen polun kauppiaaksi oppien ja opiskellen koko ajan lisää. 16-vuotiaana aloitettu tie Tikkurilan torin kalamyyjästä on kulkenut K-Supermarket Ylivedon kautta K-Citymarket Myyrmäkeen ja sieltä kauppiasvalmennuksen kautta kauppiaaksi K-Market Espoon keskukseen ja nyt Auroraan”, kertoo Päivi.

Päivistä on ihanaa päästä jälleen tiskin taakse

Päivillä on hienot fiilikset kauppiasuran etenemisestä ja pääsystä uuteen kauppapaikkaan, joka on lähellä hänen nykyistä kauppaansa. ”Pääsen myös verestämään taitojani Herkkutori-palvelutiskin taakse ja odotan innolla tulevaa joulukauppaa”, Päivi sanoo. ”Tavoitteena on ilman muuta tavallista parempi ruokakauppa, jossa on mukava ja lämmin tunnelma, ja josta saa kaiken tarvitsemansa päivittäiseen ruoanlaittoon ja kodinhoitoon”.

Päivi tulee näkymään vahvasti kaupan hyllyjen välissä ja palvelutiskillä. Hän odottaa uusien asiakkaidensa kohtaamista ja toivoo saavansa heiltä runsaasti palautteita, vinkkejä ja ideoita Auroran kehittämiseen. ”Kauppa on rakennettu asiakkaita varten ja asiakkaiden äänen tulee näkyä kaupassa”, toteaa Päivi.

Ruokahävikkiä ehkäistään vaikka kristallipalloa käyttämällä

Päiville vastuullisuus on tärkeä asia ja se tulee näkymään Auroran arjessa: ”Kierrätys, vastuulliset tavarantoimittajat, hyvän työpaikan luominen, lakien noudattaminen, paikallisten tuotteiden tarjoaminen ja esimerkiksi vastuu nuorten kasvatuksesta vaikkapa koulutuksen myötä kuuluvat kaikki vastuullisiin toimintatapoihin. Näitä sitoudun kauppiaana noudattamaan.  Toteutamme vielä tänä vuonna Aurorassa esimerkiksi "Kinkkutemppu"- tempauksen, jossa kerätään joulukinkkujen rasvat talteen ja kierrätetään edelleen uusiutuvaksi polttoaineeksi”, Päivi lupaa.

”Ruokakaupoilla on suuri rooli ruokahävikin ehkäisemisessä. Käyttämällä työntekijöiden ammattitaitoa, nykyaikaisia järjestelmiä tilausten ennustamisessa ja tarpeen vaatiessa sitä kuuluisaa kristallipalloa, huolehdimme siitä, ettei tavaraa tilata liikaa. Jonkin verran jää kuitenkin aina yli, joten kaikki syötäväksi kelpaava pitää huolehtia nopeasti eteenpäin”.

Ajatukset nollataan koiran kanssa lenkillä

Päivin perheeseen kuuluvat puoliso ja kolme lasta. Vanhin lapsista pitää välivuotta ja tulee työskentelemään Auroraan. ”Myös mies ja nuoremmat lapset tulevat auttamaan tarvittaessa. Tällä hetkellä niukka vapaa-aika kuluu lasten harrastusten parissa ja paras keino aivojen nollaamiseen on lenkki koiran kanssa”.

Lisätietoja: K-kauppias Päivi Orava puh. 040 745 72 95

K-Supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja, jotka tarjoavat asiakkailleen aina ajankohdan parhaat raaka-aineet ja ideat niin arjen kuin juhlankin ruoanlaittoon. K-Supermarket-kauppias henkilökuntineen rakentaa kauppansa valikoiman oman asiakuntansa mukaan tarjoten runsaasti sekä paikallisia lähituotteita että erikoisuuksia. Monipuolisilla valikoimilla, vastuullisesti toimien ja parasta palvelua tarjoten inspiroimme asiakkaitamme innostumaan ja onnistumaan omassa ruoanlaitossaan ja laajentamaan ruokareviiriään! K-Supermarket-ketjuun kuuluu lähes 240 kauppaa. www.k-supermarket.fi