K-Supermarket Centrum avautuu Turun ydinkeskustaan – kokonaan uudenlainen ruokakauppa yhdistää ravintolan ja päivittäistavarakaupan

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 2.6.2021

Turun ydinkeskustassa avautuu torstaina klo 10 uusi Tavallista parempi ruokakauppa K-Supermarket Centrum, jossa ravintola- ja päivittäistavarakaupan palvelut yhdistyvät.

Avaus tapahtuu koronaturvallisesti K-kauppias Veli-Pekka Hussin ja Keskon pääjohtaja Mikko Helanderin toivottaessa asiakkaat tervetulleiksi uuteen kauppaan.

”K-Supermarket Centrum on merkittävä satsaus K-ryhmältä Turun keskustan elinvoimaan ja tulevaisuuteen. Uusi kauppa elävöittää keskustaa uudenlaisilla palveluilla, jotka ovat jatkossa myös hyvin joukkoliikenteen saavutettavissa. Turun keskustan ruokamaailma nousee nyt aivan uuteen ulottuvuuteen ja herättää takuulla uutta mielenkiintoa”, Keskon Lounais-Suomen aluejohtaja Lauri Inna kertoo tyytyväisenä.

Ensimmäisenä Suomessa täysimittainen ravintola ruokakaupassa

K-Supermarket Centrum on rakennettu täysin uudenlaiseksi ruokakaupaksi, jossa ravintola- ja päivittäistavarakaupan palvelut yhdistyvät saumattomaksi kokonaisuudeksi. Ravintola Bistro Centrum on kiinteästi osa kauppaa ja siellä on mahdollisuus aterioida mukavasti pöydän ääressä, nauttia nopeasti kahvit tai ateria pystypöydissä tai ottaa vastavalmistettu ateria mukaan. Bistrossa on iso avokeittiö ja anniskeluoikeudet. Asiakaspaikkoja on sisällä liki 40 ja aikanaan avattavalle terassille tulee lisäksi 20 paikkaa. Bistro Centrum tarjoaa tämän ajan trendiruokia kuten wokkeja, bowleja, curryja sekä täytettyjä gua bao-höyrysämpylöitä. Lisäksi valikoimista löytyvät suomalaisten rakastamat pizzat, pastat ja upea salaattibistro.

”Hyvän ruoan ystävänä olen hyvin ylpeä kauppamme Bistrosta. Olemme saaneet sinne rekrytoitua huippuammattilaisia ja uusia nousevia kykyjä valmistamaan aterioita viikon jokaisena päivänä. Bistrosta on ikkunat suoraan Kristiinankadulle, se on viihtyisä ja uskon vahvasti sen tarjoavan hienon ravintolavaihtoehdon kauppamme asiakkaille, Turun ydinkeskustassa liikkujille ja ympärillä olevien toimistojen työntekijöille”, K-kauppias Veli-Pekka Hussi iloitsee.

K-Supermarket Centrumissa on kaikki uudet kaupan herkut – niin valikoimissa kuin teknisesti

Centrumissa on tehty kaikki, mitä nykyaikana asiakkaiden turvalliseen ja vaivattoman asioinnin eteen on tehtävissä. Lisäksi valikoimat on tehty varta vasten ammattilaisten voimin tyydyttämään vaativimmankin herkkusuun toiveet. Kaupan palvelulinjaston Butcher Centrumista löytyy lihamestareiden loihtimat herkut arkeen ja juhlaan. Seafood Centrum puolestaan vastaa merikaupungin kala- ja äyriäistarjonnasta. Kaupassa valmistetaan ammattilaisten tekemän paikan päällä sushit ja jälkiruokapisteestä on saatavana näppärästi mukaan smoothiet, tuorepuurot ja hedelmäannokset. Lisäksi valikoimissa on laajat valikoimat lähi- ja pientuottajien tekemiä aterioita kuten wrappeja. Erikoisjuustoille ja tapaksille on tehty oma saarekkeensa, josta voi samasta kalusteesta ottaa mukaan koko menun. Vegetuotteille on omat isot tilat ja juomaosasto on yksi kaupan helmistä, kuten kauppias kehaisee. ”Meillä on valtava valikoima erikoisoluita ja paljon erilaisia juomia kylmässä.”

Tekniikaltaan kauppa on huippumoderni. Hinnannäytöt ovat sähköisiä ja kaikki laitteet nykyaikaisia ja energiapihejä.

Asiakastoiveista nousivat ravintola, sushit ja kauratuotteet

”Olemme keränneet asiakkailta toiveita Centrumin valikoimien ja palveluiden suhteen. Ihan sydäntä lämmittää, kun niissä on mainittu useaan otteeseen toive oikeasta ravintolasta, jossa voi myös ruokailla. Paikan päällä valmistetut sushituotteet saivat myös paljon ääniä sekä laajaa kauratuotteiden valikoimaa on toivottu. Kaikki olemme voineet toteuttaa. Ja nyt, kun kauppa avataan, alkaa toinen kierros toiveiden keräämisessä”, Veli-Pekka Hussi kertoo.

Kaupan työpaikat herättivät kiinnostusta

K-Supermarket Centrumin avoimiin työpaikkoihin tuli lähes 250 hakemusta. Uusi kauppa työllistää noin 20 henkilöä. ”On ilo, että olen saanut palkata hyviä ja ammattitaitoisia työntekijöitä uuden kaupan tehtäviin. Lisäksi Centrumiin on siirtynyt kokeneita työntekijöitä K-Supermarket Manhattan Citystä”, kauppias Hussi sanoo.

K-Supermarket Centrumin aukioloajat ovat maanantaista lauantaihin klo 6-23 ja sunnuntaisin klo 9-23.

K-kauppias Veli-Pekka Hussi, puh. 040 505 7283, mail: veli-pekka.hussi@k-supermarket.fi
Keskon Lounais-Suomen aluejohtaja Lauri Inna, puh. 040 764 4711, mail: lauri.inna@kesko.fi

K-Supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja, jotka tarjoavat asiakkailleen aina ajankohdan parhaat raaka-aineet ja ideat niin arjen kuin juhlankin ruoanlaittoon. K-Supermarket-kauppias henkilökuntineen rakentaa kauppansa valikoiman oman asiakuntansa mukaan tarjoten runsaasti sekä paikallisia lähituotteita että erikoisuuksia. Monipuolisilla valikoimilla, vastuullisesti toimien ja parasta palvelua tarjoten inspiroimme asiakkaitamme innostumaan ja onnistumaan omassa ruoanlaitossaan! K-Supermarket-ketjuun kuuluu yli 240 kauppaa. www.k-supermarket.fi