K-Supermarket Härkätie avasi Tilaa ja nouda -verkkokaupan

K-Supermarket Härkätie Somerolla on avannut ruoan verkkokaupan. Palvelu toimii Tilaa ja nouda -konseptilla, jossa ostokset tilataan verkosta ja noudetaan kaupalta.

Juttuvinkki 1.11.2017

Verkkokaupassa tilaus on helppo tehdä muutamalla klikkauksella joko verkkosivuilla tai K-Ruoka mobiilisovelluksen kautta.

”Palvelu on kätevä ja helpottaa arkea. Mitä useammin tilaa verkkokaupan kautta ruokaostokset, sen helpompi se on käyttää”, kertoo K-Supermarket Härkätien kauppias Mika Pukkila.

Palvelussa asiakas tilaa kaupan verkkokaupasta ostokset. Tilatut tuotteet noudetaan kaupan parkkipaikalta verkkokaupan asiakkaille merkityiltä paikoilta. Ostoskassit tuodaan suoraan omalle autolle. Verkkoruokakaupan valikoimassa on lähes koko K-Supermarket Härkätien laaja valikoima. Vain tupakka- ja alkoholituotteet on rajattu pois.

K-Supermarket Härkätien verkkokaupan avauksen kunniaksi yli 100 euron ostokset saa ilman keräilymaksua. Normaalisti keräilyn hinta on 4,90 euroa.

Verkkokauppa löytyy osoitteesta: https://www.k-ruoka.fi/kauppa

Kauppias Mika Pukkila, p. 040 183 3046

Taustatietoja: Ruoan verkkokauppa kasvussa

Tilaa ja nouda -tyyppinen ruoan verkkokauppa kasvaa maailmalla.

Tällä hetkellä yli 80 K-ruokakauppaa tarjoaa ruoan verkkokaupan asiakkailleen. Ruoan verkkokauppa kasvaa K-ryhmässä vauhdikkaasti. Tutkimusyritys Nielsenin julkaiseman tutkimuksen* mukaan päivittäistavaroiden verkkokauppa on kasvanut kokonaisuudessaan 47,3 % vuonna 2016. K-ryhmän osalta luku on selvästi enemmän, 80 %.

Yleisin verkkokaupan asiakas on lapsiperheellinen ja ostokäyttäytymiseltään vaativa. Lapsiperheitä asiakkaista on peräti 69 %. Muita verkkoruokakaupan asiakasryhmiä ovat muun muassa, arjen helppoutta ja vaivattomuutta hakevat kuluttajat, seniorit sekä yritykset. Verkkokaupan keskiostos on pitkälti yli viisinkertainen kivijalan keskiostokseen verrattuna.

Yleisesti ottaen verkkokaupan vilkkaimmat ostospäivät ovat perjantai ja maanantai. Verkkokaupassa asioidaan eniten iltaisin, tilauksia tehdään selkeästi eniten yhdeksän ja kymmenen aikaan illalla.

Olemme panostaneet ruoan verkkokauppaan viimeisen vuoden aikana merkittävästi. Ruoan verkkokauppa on osa K-Ruoka.fi-sivustoa ja lisäksi verkko-ostokset saa tilattua kätevästi myös K-Ruoka-mobiilisovelluksella. Keräämme ja analysoimme jatkuvasti asiakkailta saamaamme palautetta. Syyskuun kyselyn mukaan 95 prosenttia tilaajista antoi tilauksen jälkeen positiivisen palautteen.

*Nielsenin Päivittäistavarakaupan myymälärekisteri, 23.3.2017

Lisätietoja
Verkkokaupasta vastaava myyntijohtaja Mika Kakko, Keskon päivittäistavarakauppa, p. 050 3064 256

K-Supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja, jotka tarjoavat asiakkailleen aina ajankohdan parhaat raaka-aineet ja ideat niin arjen kuin juhlankin ruoanlaittoon. K-Supermarket-kauppias henkilökuntineen rakentaa kauppansa valikoiman oman asiakuntansa mukaan tarjoten runsaasti sekä paikallisia lähituotteita että erikoisuuksia. Monipuolisilla valikoimilla, vastuullisesti toimien ja parasta palvelua tarjoten inspiroimme asiakkaitamme innostumaan ja onnistumaan omassa ruoanlaitossaan! K-Supermarket-ketjuun kuuluu runsaat 220 kauppaa. www.k-supermarket.fi