K-Supermarket–ketjun uudistuva brändi-ilme viestii rakkaudesta ruokaan

K-ryhmä lehdistötiedote 5.5.2017

K-Supermarket - ketju on ottanut kaikessa markkinoinnissaan ja asiakasviestinnässään käyttöön uuden brändi-ilmeensä.

Asiakasviestinnän lisäksi uusi ilme alkaa näkyä kaupoissa kevään ja kesänä aikana ja sitä mukaa, kun kauppoja uudistetaan ja uusia kauppoja avataan. Kaikkiaan uudistus koskee yli 220 K-Supermarketia.

"Kauppojen väri- ja materiaalivalinnoilla haluamme inspiroida asiakkaitamme laittamaan ruokaa ja kokeilemaan eri raaka-aineita rohkeasti. Kauppiaan ja hänen henkilökuntansa tehtävänä on hyvällä palvelulla ja tuotteiden esille panoilla herättää uteliaisuus ja antaa tuulta inspiraatiolle", ketjujohtaja Ari Sääksmäki kuvailee uudistuneen brändin ydintä.

Pääkaupunkiseudulla K-Supermarketin uusi ilme näkyy jo Vantaalla Hämeenkylän ja Helsingissä Konalan K-Supermarketeissa. Myös Säkylän K-Supermarket on uudistettu uuden ilmeen mukaisesti.

Asiakkaiden toiveet muutoksen ajureina

K-Supermarketin brändiuudistus on tehty asiakkaitten toiveita kuunnellen. Asiakkaat odottavat K-ruokakaupoilta muun muassa inspiraatiota ruoanlaittoon, vastuullisuutta, omien tarpeiden huomiointia, vaivattomuutta ja hyvää sijaintia.

" Koska jokainen asiakas on erilainen, K-kauppiaamme räätälöivät kukin kauppansa oman asiakaskuntansa mukaan. Yhteisiä teemojamme ovat muun muassa vahva panostus sesonkituotteisiin, pien- ja lähituottajien tuotteiden tuominen valikoimiin sekä asiakkaiden tuotetoiveisiin vastaaminen. Myös vastuullisuus kaikessa toiminnassa yhdistää K-Supermarket-ketjun kauppoja", Sääksmäki kertoo.

Suomalaiset arvostavat arkea helpottavia ratkaisuja, mutta samalla 43 % haluaa valmistaa parempaa arkiruokaa. Ruoasta haetaan yhä enemmän yksilöllisyyttä korostavia asioita ja elämyksiä.* Uudistumisellaan K-Supermarket-ketju haluaa tehdä suomalaisten ruoanlaitosta astetta mukavampaa ja ruoasta maistuvampaa.

"Haluamme ketjuna viestiä asiakkaalle, että olipa hänen ateriansa nopeasti valmistuva valmisateria tai runsas juhlaruoka, K-Supermarketista saa laadukkaat raaka-aineet ja inspiroivat vinkit jokaiselle aterialle", Sääksmäki kiteyttää.

Ruokaosaajat asiakkaiden apuna

K-Supermarket-ketjun kaupoissa työskentelee rautaisia ruoka- ja kaupan alan ammattilaisia. Muun muassa kauppojen Herkkutoreista vastaavat usein ammattikokit tai restonomit.

"Tinkimättömällä ammattitaidolla ja aidolla palveluasenteella haluamme tarjota asiointikokemuksen, jossa asiakkaamme innostuvat ruoanlaitosta ja onnistuvat siinä myös."

K-supermarket-ketjun ilmeen on luonut mainostoimisto hasan&partners. Uudistus on osa kaikkien K-ruokakauppojen brändiuudistusta.

Lisätietoja: ketjujohtaja Ari Sääksmäki, puh 0105328910

*Ruokailmiöt 2017 -tutkimus

Linkin takana uudistuvan K-Supermarket-ketjun brändi-ilmeen elementtejä.

K-Supermarket:

K-Supermarket-kaupat ovat tavallista parempia ruokakauppoja, jotka tarjoavat asiakkailleen aina ajankohdan parhaat raaka-aineet ja ideat niin arjen kuin juhlankin ruoanlaittoon. K-Supermarket-kauppias henkilökuntineen rakentaa kauppansa valikoiman oman asiakuntansa mukaan tarjoten runsaasti sekä paikallisia lähituotteita että erikoisuuksia. Monipuolisilla valikoimilla, vastuullisesti toimien ja parasta palvelua tarjoten inspiroimme asiakkaitamme innostumaan ja onnistumaan omassa ruoanlaitossaan! K-Supermarket-ketjuun kuuluu runsaat 220 kauppaa. www.k-supermarket.fi