K-Supermarket Pudasjärvi kantaa kortensa kekoon kylän elinvoimaisuuden takaamiseksi

K-ryhmä aluetiedote 1.8.2017

K-Supermarket Pudasjärvi viettää perjantaina 4.8. klo 10-17 Paikallista sinulle -lähiruokatapahtumaa. Tapahtuma kerää kauppaan kourallisen lähi- ja pientuottajia sekä lähiruokaa rakastavia asiakkaita. Kesän aikana järjestetään noin 100 Paikallista sinulle -tapahtumaa ympäri Suomea.

Kaupassa panostetaan paikallisten lähi- ja pientuottajien tuotteisiin ympäri vuoden. Paikallista sinulle -tapahtuman tarkoituksena on muistutella asiakkaita siitä, että monet heidän suosikkituotteistaan tulevat aivan Pudasjärven lähimaastosta.

K-Supermarket Pudasjärven Paikallista sinulle -tapahtumassa on ruoantuottajien lisäksi esillä myös useita muita alueen toimijoita, kuten paikallinen kirjailija Hilkka Parkkisenniemi esittelemässä uutta kirjaansa Pudasjärvi Ruotsiin lähti sekä MTK esittelemässä toimintaansa. Vain 10 000 asukkaan paikkakunnalla on ensiarvoisen tärkeää tukea paikallisia tuottajia ja toimijoita, jotta kylän elinvoimaisuus ja kyläläisten virkeystaso pysyy yllä.

”Kun aloitimme kauppiaina vuosia sitten, ei Pudasjärveltä tullut esimerkiksi poron- tai lampaanlihaa lainkaan. Nyt olemme vuoden sisään saaneet paikallisen teurastamon kanssa kehitettyä yhteistyötämme niin, että heillä on resursseja tuottaa meille näitä lihoja. Tänä kesänä saimme kauppaamme myös ensimmäiset pudasjärveläiset mansikat”, kauppias Tommi Niskanen iloitsee.

Kaupan valikoimaan etsitään jatkuvasti uusia lähi- ja pientuottajien tuotteita. ”Aina kun Pudasjärvelle tai sen lähimaastoon tulee uusi lähi- ja pientuottaja, pyrimme saamaan tämän tuotteita kauppamme valikoimaan. On tärkeää, että pienellä paikkakunnalla yrittäjät tukevat toinen toisiaan”, kauppias kertoo.

Mukana perjantain tapahtumassa ovat muun muassa seuraavat lähi- ja pientuottajat: Siuruan kanila, perunanviljelijä Matt Loppi, Ruuhen Ojan Tila, Markus Jaurun poronliha, LA-aromi, Niemitalon juustola, mansikanviljelijä Niskasaari.

Kauppias toivottaa asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi Paikallista sinulle -tapahtumaan perjantaina klo 10 alkaen.

Tunnelmia kesän Paikallista sinulle -tapahtumista: https://youtu.be/uUxvEPyzdbI

K-Supermarket Pudasjärvi, kauppias Tommi Niskanen, p. 040 5553639

Kesäsomettaja, Keskon päivittäistavaratoimiala, Saija Jantunen, p. 050 4333404

Paikallista sinulle -verkkosivut: http://www.k-supermarket.fi/paikallista-sinulle/