K-supermarket Suonenjoen kauppias Veli-Matti Kokko laajentaa: K-Market Metsolasta palveleva lähikauppa

KESKO ALUETIEDOTE 22.12.2016

K-supermarket Suonenjoen kauppiaana vuodesta 2010 toiminut Veli-Matti Kokko (32) ottaa tammikuussa vastuulleen myös kivenheiton päässä sijaitsevan K-Market Metsolan. Kauppa muutettiin syyskuussa Siwasta K-Marketiksi.

K-Market Metsolan valttikortteja ovat jatkossakin läheisyys ja nopea asiointi. "Kaupasta on tarkoitus kehittää Metsolan asuinaluetta mahdollisimman hyvin palveleva lähikauppa, jossa on aina helppo ja kiva asioida", K-kauppias Veli-Matti Kokko linjaa.

Alkuvaiheessa kauppaan ei tehdä suurempia muutoksia, ja jatkossa kehitys tapahtuu vahvasti asiakkaita kuunnellen. "Kuuntelemme herkällä korvalla asiakkaiden toiveita ja otamme ne vahvasti huomioon kaupan kehittämisessä", Veli-Matti kertoo.

Uuden kaupan myötä Veli-Matti Kokon yritys työllistää jo noin 20 kaupan ammattilaista. Veli-Matti odottaa innolla yhteistyötä K-Market Metsolan kokeneen ja osaavan henkilökunnan kanssa.

Veli-Matti Kokon kauppiasura alkoi jo 22-vuotiaana Juvan K-Marketissa, joten ura on jatkunut pian jo kymmenen vuoden ajan. Kauppiasurassa Veli-Mattia kiehtovat mahdollisuus toteuttaa itseään sekä yrittäminen ja sen tuomat vastuut ja haasteet.

Veli-Matin perheeseen kuuluvat opettajana työskentelevä avopuoliso Sanna, reilun vuoden ikäinen Sofia-tyttö sekä Reino-koira. Työn vastapainona vapaa-ajan täyttävät liikunnalliset harrastukset kuten lenkkeily, jääkiekko, hiihto ja jalkapallo.

Siwat ja Valintatalot K-Marketeiksi ja K-kauppiaiden hallintaan

Siwat ja Valintatalot muutetaan K-Marketeiksi, ja vuoden 2018 aikana kaikki K-Marketiksi muutetut kaupat on siirretty K-kauppiaiden hallintaan. Vuoden 2017 aikana jopa 200 kauppaa saa K-kauppiaan. Samalla Kesko on siirtymässä liiketoimintamalliin, jossa yhdellä kauppiaalla voi olla useita kauppoja.

Veli-Matti Kokon kaupat Suonenjoella:

• K-supermarket Suonenjoki (os. Rautalammintie 15)
  • 16.1.2017 alkaen: K-Market Metsola (os. Metsolantie 3)

Kuva K-kauppias Veli-Matti Kokosta liitteenä.

K-kauppias Veli-Matti Kokko, puh. 040 715 1836.

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-Market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

Suomen Lähikaupan hankinnan ja laajan K-Market-uudistuksen myötä suomalaisten kuluttajien arvostamat lähikauppapalvelut paranevat merkittävästi. K-Market-ketjun uudistus etenee vauhdilla, ja kaikki K-Marketit, Siwat ja Valintatalot uudistetaan yhtenäisen ketjubrändin alle. Koko ketju on uudistettu vuoden 2017 loppuun mennessä.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Avainsanat: