K-Supermarket Vuosaari tempaisee paikallisten lähi- ja pientuottajien puolesta

K-ryhmä aluetiedote 21.8.

K-Supermarket Vuosaari täyttyy paikallisista lähi- ja pientuottajista sekä lähiruokaa rakastavista asiakkaista perjantaina 25.8. klo 10-18, kun kaupassa vietetään Paikallista sinulle -lähiruokatapahtumaa. Kesäisen tapahtuman tarkoituksena on tuoda paikalliset lähi- ja pientuottajat tutuiksi asiakkaille.

Vuosaari valittiin vuoden kaupunginosaksi Kotiseutuliiton toimesta kaksi viikkoa sitten. K-Supermarket Vuosaaren kauppias haluaa juhlistaa kaupan kotipaikkakuntaa ja tuoda paikallisia toimijoita ja lähellä tuotettua ruokaa entistä enemmän esille palkinnon tiimoilta.

”Tuomme perjantain Paikallista sinulle -tapahtumassa lähiruokaa ja pientuottajia mahdollisimman paljon esille. Lähiruoka on osa jokapäiväistä toimintaamme. Etenkin nyt, kun Vuosaari on valittu ansaitusti vuoden kaupunginosaksi, on meillä loistava syy tuoda lähi- ja pientuottajat tutuiksi asiakkaille. Haluamme olla tärkeä osa kehittyvää Vuosaarta”, kertoo K-Supermarket Vuosaaren kauppias Marko Käkelä.

Kauppiaan mukaan toiveet uusista lähi- ja pientuottajista kaupan valikoimaan ovat enemmän kuin tervetulleita. Paikallista sinulle -tapahtuma onkin asiakkaille loistava tilaisuus toivoa omia paikallisia suosikkejaan kaupan valikoimaan.

Perjantain tapahtumassa asiakkaat pääsevät tutustumaan muun muassa seuraaviin lähi- ja pientuottajiin: Makuliha, Mäntymäen tilan kananmunat, Helsingin Meijeriliike, Savuhovi, Paulig, Valion hedelmätarhan mehut sekä Kalatukku Erikssonin sushit. Myös Lions-klubi on kaupassa klo 15-17 kertomassa Vuosaaren palveluista sekä tapahtumista.

Videossa tunnelmia kesän Paikallista sinulle -tapahtumista: https://youtu.be/uUxvEPyzdbI

Kauppias toivottaa asiakkaat lämpimästi tervetulleiksi Paikallista sinulle -tapahtumaan perjantaina klo 10 alkaen.

Lähiruoan kysyntä yhä kasvussa

Asiakkaiden kiinnostus ja kysyntä lähiruokaa- ja pientuottajia kohtaan jatkaa kasvuaan. Samaan aikaan kotimaisen ruoantuotannon elinvoimaisuus puhuttaa laajalti. K-Supermarketien kauppakohtaisissa valikoimissa on korostunut aina lähi- ja pientuottajien tuotteet, ja viime vuodesta 2016 alkaen yhteistyötä tuottajien kanssa on tiivistetty entisestään Paikallista sinulle -konseptilla.

Paikallista sinulle -tapahtumissa K-Supermarketin kauppias kutsuu alueensa lähi- ja pientuottajat kauppaansa esittelemään tuotteitaan ja kertomaan toiminnastaan. Tapahtuman tavoitteena saattaa paikalliset lähi- ja pientuottajat yhteen, sekä antaa asiakkaille helppo keino toivoa uusia tuotteita kaupan hyllyille sekä tukea oman seutunsa työtä.

K-Supermarketit lähi- ja pientuottajille merkittävä myyntikanava

Kotimaisuus ja vastuullisuus ovat K-ruokakauppojen tärkeimpiä teemoja. Suomalaisten tuotteiden osuus K-ruokakauppojen valikoimassa on yli 80 %.

K-kauppiaat ovat merkittäviä paikallisia ostajia. Esimerkiksi vuonna 2016 K-kauppiaiden suorat ostot Suomen maakunnista olivat 602 miljoonaa euroa. Summa on kasvanut 35 miljoonaa euroa vuodesta 2014.

Asiakas tukee työllisyyttä

Maakunnissa n. 80 % vastaajista on sitä mieltä, että ruoan tuottajia arvostetaan liian vähän. (1)

N. 50% 15-79-vuotiaista suomalaisista pitää lähiruoan tunnistamista vaikeana kaupoissa. (2) Pyrimme tapahtumillamme sekä paikallista-merkinnällä lähiruokatuotteiden yhteydessä

helpottamaan tunnistamista.

34% suomalaisista pitävät lähiruokaa tiedostavan kuluttamisen tärkeänä alailmiönä vuonna 2017. (3)

Tulossa olevat Paikallista sinulle -tapahtumat

Tavoitteena on järjestää kesän ja syksyn aikana noin sata Paikallista sinulle -tapahtumaa ympäri Suomen. Tapahtumien ajankohdat vahvistuvat kesän myötä ja ajankohtainen lista tapahtumista löytyy K-Supermarketin verkkosivuilta.

(1)   Suomalaisen työn liiton tutkimus, 2016.

(2)   Suomi syö, 2016

(3)   Ruokailmiöt, 2017

K-Supermarket Vuosaari, kauppias Marko Käkelä, p. 0400 482932
Keskon päivittäistavaratoimiala, kesäsomettaja Saija Jantunen, p. 050 4333404

K-Supermarket

K-Supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja, jotka tarjoavat asiakkailleen aina ajankohdan parhaat raaka-aineet ja ideat niin arjen kuin juhlankin ruoanlaittoon. K-Supermarket-kauppias henkilökuntineen rakentaa kauppansa valikoiman oman asiakuntansa mukaan tarjoten runsaasti sekä paikallisia lähituotteita että erikoisuuksia. Monipuolisilla valikoimilla, vastuullisesti toimien ja parasta palvelua tarjoten inspiroimme asiakkaitamme innostumaan ja onnistumaan omassa ruoanlaitossaan! K-Supermarket-ketjuun kuuluu runsaat 220 kauppaa. www.k-supermarket.fi

Yrityksestä

K-ryhmän noin 43 000 hengen porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme kahdeksassa maassa. Autamme yli 1 800 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Olemme maailman vastuullisin ruokakauppa ja uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta.