K-Supermarketin ja K-Raudan uudet liiketilat harjakorkeudessa Lapualla

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 2.10.2017

Lapuan Alangon alueelle rakennettavan liikekeskuksen harjannostajaisia vietetään torstaina 5.10.2017. Uuden K-Supermarketin ja K-Raudan tuleminen Lapualle yhdessä muiden liiketiloihin tulevien vuokralaisten kanssa parantaa koko seutukunnan vähittäiskauppatarjontaa. Avajaisia vietetään alkuvuodesta 2018.

Lapualle Alangon alueelle nousee liikekeskus, josta ulkomyymälöineen 5 800 neliötä tulee K-Raudan käyttöön, 2 200 neliötä K-Supermarketin käyttöön ja 2 500 neliötä Tokmannin käyttöön. Autopaikkoja pihalle tulee yhteensä noin 350 kappaletta.

”Haluan kiittää Lapuan kaupunkia hyvästä yhteistyöstä. Pitkän etsimisen ja suunnittelun jälkeen löysimme hankkeelle hyvän yhteistyökumppanin ja paikan. Tavoitteena meillä on, että avajaisia vietetään alkuvuodesta”, K-ryhmän Länsi-Suomen aluejohtaja Jari Alanen sanoo.

Uudistuneessa K-Rauta-ketjussa on 138 kauppaa Tammisaaresta Ivaloon ja ketjun tavoitteena on tehdä asiakkaiden remontoinnista, rakentamisesta ja rautakauppa-asioinnista yllättävän helppoa.

”Tuomme Lapuan markkina-alueelle palvelevan rautakaupan alueen laajimmalla tuote- ja palveluvalikoimalla. Odotamme innoissamme, että pääsemme palvelemaan alueen ammatti- ja kuluttaja-asiakkaita. Panostamme suuresti myös K-Raudan remonttipalveluun ja Ainoakoti-talojen ja Kimara-mökkien myyntiin. Tällä hetkellä meillä on 10 avointa työpaikkaa Lapuan ja Seinäjoen kauppoihin, Seinäjoen ja Lapuan K-Rautojen kauppias Iiro Takala sanoo.

K-Supermarket Lapuan kauppias Jari Hahka kertoo, että uusi kauppapaikka ja kauppa herättävät innostusta koko kaupan henkilökunnassa.

”Haluamme olla uudessakin paikassa Lapuan paras ruokakauppa. Uudet tilat luovat mahdollisuuksia uusille ideoille. Satsaamme sielläkin erityisesti Herkkutorin liha- ja kalavalikoimaan. Lisää henkilökuntaa ryhdymme rekrytoimaan vuodenvaihteen jälkeen" kauppias kertoo suunnitelmista.

Rakennettava kokonaisuus on tarkoitus toteuttaa WGF-kiinteistökehitysrahaston investointeina, joka rahoittaa hankkeet ja vuokraa tilat vuokralaisille. Lapuan kohteen valmistelusta sekä rakennuttamisesta vastaa WasaGroup Oy. Kohteen suunnittelun tekee suunnittelutoimisto WasaPlan Oy.

Kutsu medialle harjannostajaisiin 5.10.2017 klo 12.00

Harjannostajaisia vietetään työmaalla osoitteessa Alangontie 4, 62100 Lapua klo 12.00 alkaen perinteisin menoin.

K-kauppias Iiro Takala, K-Rauta Seinäjoki, K-Rauta Lapua, puh. 050 383 9965
K-Kauppias Jari Hahka, K-Supermarket Lapua, puh. 044 036 9200
Toimitusjohtaja Ari Tyynismaa, WasaGroup Oy, puh. 040 506 4547

K-ryhmä

Kesko ja K-kauppiaat muodostavat K-ryhmän, jonka myynti on yli 13 mrd. euroa. K-ryhmä on Pohjois-Euroopan kolmanneksi suurin vähittäiskauppias ja se työllistää noin 45 000 henkeä. Kesko toimii päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto on 10 miljardia euroa ja henkilökuntaa on noin 30 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu noin 2 000 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä, Valko-Venäjällä ja Puolassa. Kesko on pörssiyhtiö ja sen osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World).