Kaakkurissa kaakaota, Koskelassa korppuja – katso mitä Oulussa syödään

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 14.7.2017

Kaijonharjussa ostetaan enemmän kissanruokaa kuin muualla Oulussa, kun taas Tuirassa maistuvat rinkelit. Vertailimme K-Plussa-asiakkaiden ostoskoreja eri puolilla Oulua ja kokosimme yhteen Oulun lähiöiden ja asuinalueiden yllättävät suosikkituotteet.

K-Market-ketju uudistuu lukumäärältään Suomen suurimmaksi kauppaketjuksi, ja K-Market löytyy yhä useammasta lähiöstä. Jokaisen K-ruokakaupan valikoima ja palvelut räätälöidään kaupan omien asiakkaiden toiveiden mukaiseksi.

"Jokainen K-ruokakauppa ja jokainen lähiö ja asuinalue ovat erilaisia. Kaakkurissa, Koskelassa ja keskustassa ei voi tarjota samanlaista valikoimaa. Asiakkaiden toiveita vastaavan valikoiman tarjoaminen lähellä ja helposti auttaa osaltaan pitämään lähiöt elinvoimaisina", sanoo K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg.

Vertailimme K-Plussa-asiakkaiden ostoskoreja eri puolilla Oulua ja kokosimme yhteen Oulun lähiöiden ja asuinalueiden yllättävät suosikit. Kaikki lähiöiden suosikit löydät alempaa.

Texmexiä Kaakkurissa, rehtiä kotiruokaa Myllyojassa

Ostoskorivertailun perusteella kaakkurilaisten erityisessä suosiossa on texmex-ruoka. Kaijonharjussa korostuvat muun muassa pakastepizza ja välipalat, kun taas Myllyojassa suositaan perinteistä kotiruokaa: myllyojalaisten ostoskoreista löytyy muuta Oulua useammin esimerkiksi naudanlihaa, porsaanlihaa, perunoita ja juureksia.

Oulun keskustassa ostetaan paljon eettisen tuotantotavan kananmunia, eksoottisia hedelmiä, herkuttelujuustoja ja yrttejä. Tuiralaiset syövät eniten rinkeleitä, ja Hiukkavaarassa ostoskoriin päätyvät usein kova rukiinen leipä ja lohi.

Kyytipojaksi Kaakkurissa valitaan kaakao tai maito ja Myllyojassa tee tai piimä. Tuirassa juodaan paljon light-mehutiivisteitä sekä kotimaisia pienpanimo-oluita. Keskustassa ostoskoreihin päätyy paljon lähdevesiä, smoothieita ja alkoholittomia oluita.

Lähiöiden erikoisuuksia: Kaijonharju on kissalähiö, keskustassa ostetaan nenäliinoja

K-Plussa-data kertoo, että Kaijonharjussa ostetaan muuta Oulua useammin kissanruokaa ja kissanhiekkaa, Myllyojassa taas koiranruokaa. Hiukkavaaralaisten ostoskoreissa korostuvat lastenruoat.

Oulun keskustassa ostetaan erityisen paljon sanomalehtiä ja nenäliinoja. Tuirassa korostuvat kynsienhoitotuotteet.

Tätä Oulussa ostetaan – katso tästä Oulun lähiöiden ja asuinalueiden erikoiset suosikit

Muun muassa seuraavat tuoteryhmät korostuvat Oulun eri lähiöiden asukkaiden ostoskoreissa. Tiedot perustuvat K-Plussa-dataan.

• Keskusta: sanomalehdet, nenäliinat, lähdevedet, smoothiet, alkoholiton olut, eettisen tuotantotavan kananmunat, eksoottiset hedelmät, herkuttelujuustot, yrtit
  • Hiukkavaara: lastenruoka, musta tee, kova rukiinen leipä, lohikalat, päärynät, melonit
  • Kaakkuri: irtomakeiset, kaakao, maito, purukumi, tortillat ja wrapit, texmex-kastikkeet ja -mausteet, vanukkaat
  • Kaijonharju: kissanhiekat, kissanruoat, pakastepizza, välipalatuotteet, popcorn
  • Koskela: alkoholiton olut, korput, näkkileipä, perunalastut, rypäleet, valmisruoka-ateriat
  • Myllyoja: vihreä ja valkoinen tee, piimä, naudanliha, porsaanliha, perunat, juurekset, koiranruoka
  • Tuira: light-mehutiivisteet, kotimaiset pienpanimo-oluet, rinkelit, viilit, marja- ja hedelmäpakasteet, kynsienhoitotuotteet

Lisätiedot:
Jaakko Mäntyranta, tiedottaja, Kesko Oyj, puh. 010 532 1964, jaakko.mantyranta@kesko.fi.

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Avainsanat: