Kesko on toteuttanut Sørbøn vähittäiskaupparyhmän rautakauppatoimintojen oston

Kesko Oyj:n tytäryhtiö Byggmakker on toteuttanut Sørbø Trelast AS:n ja Tau & Jørpeland Bygg AS:n rautakauppatoimintojen oston. Kauppaan sisältyy kaksi Byggmakker-myymälää ja myös yritysasiakkaita palveleva logistiikkakeskus Norjassa.

Kauppaan sisältyvät Byggmakker Sørbø Trelast -myymälä ja yritysasiakkaita palveleva logistiikkakeskus Stavangerissa sekä Byggmakker Strand -myymälä Jørpelandissa. Yhtiön harjoittama rakentamisliiketoiminta ei sisälly kauppaan. Sørbøn vähittäiskaupparyhmä työllistää lähes 100 alan ammattilaista Stavangerin alueella.

Ostettujen liiketoimintojen pro forma -myynti oli yhteensä noin 24 milj. euroa ja pro forma -käyttökate 2,1 milj. euroa vuonna 2017. Osapuolet ovat sopineet, että yrityskaupan kauppahintaa ei julkisteta.

Kesko Oyj on 29.10.2018 kertonut lehdistötiedotteella ostavansa Sørbøn vähittäiskaupparyhmän rautakauppatoiminnot. Norjan kilpailuviranomainen ilmoitti 15.11.2018 hyväksyvänsä yrityskaupan. Lupaan ei sisältynyt ehtoja.

Jorma Rauhala, rakentamisen ja talotekniikan toimialajohtaja ja pääjohtajan sijainen, puh. 010 5322 211, jorma.rauhala@kesko.fi
Jessica Diktonius, viestintäjohtaja, K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan kauppa, puh. 040 709 9176, jessica.diktonius@kesko.fi

Kesko Oyj

www.kesko.fi