Kesko ostaa Autotalo Lohjan ja laajentaa autokaupan myymäläverkostoaan Uudellamaalla strategiansa mukaan

Kesko on sopinut ostavansa Lohjalla ja Tammisaaressa Volkswagen-, Seat- ja Cupra-jälleenmyyjänä toimivan Autotalo Lohja Oy:n liiketoiminnan. Kauppa on osa K-Auton pitkän aikavälin strategian toteuttamista matkalla Suomen kiinnostavimmaksi autoalan yhtiöksi.

”K-Auton viime vuosien uudistumista voidaan pitää erittäin onnistuneena, vaikka markkinaympäristö ei autotoimialalla olekaan ollut helppo. Tänä päivänä kaikki liiketoimintamme ovat kannattavia ja se siivittikin K-Auton viime vuonna historiamme parhaaseen liiketulokseen”, toteaa Keskon autokaupan vt. toimialajohtaja Johanna Ali

Vuonna 2011 perustetun Autotalo Lohja Oy:n liikevaihto oli 43,3 miljoonaa euroa vuonna 2023. Lohjan toimipisteessä palvelevat Volkswagen-, Seat ja Cupra-jälleenmyynti, käytettyjen autojen myynti sekä Volkswagen-, Seat-, Cupra- ja Audi-huolto, -korjaus ja korikorjaamo. Tammisaaren toimipisteessä palvelevat Volkswagen-jälleenmyynti ja käytettyjen autojen myynti sekä Volkswagen-, Skoda- ja Seat-huolto.

”Autotalo Lohja on hyvin hoidettu perheomisteinen yhtiö, joka täydentää erinomaisesti toimipisteverkostoamme. Lohjalla ja Tammisaaressa on ammattitaitoinen henkilöstö ja vahva asiakaskunta. Kaupan myötä K-Auton myymälöitä löytyy jo Tammisaaresta aina Ouluun saakka”, Ali jatkaa.

Kaupan toteutuminen edellyttää vielä Kilpailu- ja kuluttajaviraston hyväksyntää. Kaupan odotetaan toteutuvan viimeistään vuoden 2024 kolmannella neljänneksellä.

Johanna Ali, autokaupan vt. toimialajohtaja, p. 010 533 8381,  johanna.ali@kesko.fi
Pihla Hakala, autokaupan viestintäpäällikkö, p. 040 703 1334, pihla.hakala@kesko.fi
Hanna Jaakkola, Keskon sijoittajasuhdejohtaja, p. 010 532 3540, hanna.jaakkola@kesko.fi

Kesko Oyj