Kespro avaa Ouluun Suomen toisen tuotekehityskeittiö Foodsterin – avaa ravintoloille uusia mahdollisuuksia kehittymiseen

Kespro avaa tuotekehityskeittiö Foodsterin Ouluun maanantaina 26. maaliskuuta. Foodsterin avulla Kespro parantaa tuotekehitysyhteistyötä asiakasravintoloidensa kanssa Foodservice-toimialalla*. Foodsterin avaus tuo merkittävän harppauksen koko pohjoisen Suomen ravintoloiden mahdollisuuksiin kehittää toimintaansa.

Median edustajat ovat tervetulleita avajaisiin 26.3.2018. Ilmoittautumisohjeet ja aikataulu tiedotteen lopussa.

– Foodsterin avulla teemme asiakkaidemme kanssa ulkona syömisestä elämyksellisempää, vastuullisempaa ja siten suositumpaa. Foodsteri auttaa Kesproa siirtymään entistä enemmän asiakkaan kumppaniksi eikä vain perinteiseksi tukkutuotteiden toimittajaksi, kertoo Kespron Pohjois-Suomen myyntipäällikkö Antti Meriläinen.

Oulun Foodsteri avataan Kespron Oulun tukun yläkertaan osoitteeseen Äimäkuja 6. Foodsteri on Kespron kaikille ruokaa valmistaville asiakkaille tuotekehityskeittiö, jossa asiakkaat pääsevät kehittämään omaa liiketoimintaansa. Tuotekehityspäivä räätälöidään asiakkaiden tarpeiden mukaisesti ja niissä hyödynnetään Kespron ravintola-asiantuntijoiden tietotaitoa.

– Oulun Foodsterin sijainti on ihanteellinen, sillä esimerkiksi kesken ravintoloiden tuotekehityspäivän aikana voidaan käydä tukun laajasta astianäyttelystä hakemassa astioita tai etsimässä tukun valikoimista ruokalajeille täsmälleen oikeat viinit, kertoo Meriläinen.

– Tilaa on varattu tuotekehitystyölle jo hyvin ahkerasti ennakkoon. Tällä hetkellä kauimmat Foodsteriin tulijat ovat Joensuusta. Lisäksi odotamme syksylle Lapin ravintoloiden kiinnostusta ennen sesongin alkua, iloitsee Meriläinen.

Tuotekehitysideat nopeammin asiakkaan lautaselle

Aiemmin Kespron pohjoisen Suomen tuotekehitysyhteistyö on toteutettu suurimmaksi osaksi asiakkaiden omissa tiloissa. Tämä on tuonut haasteensa tuotekehityspäivien toteuttamiseksi rajallisten tilojen ja tarvikkeiden takia.

– Ravintolat yleensä ovat tuotekehityspäivien aikaan normaalisti auki, joten keskittyminen ei ole aina helppoa eikä koko tarvittavaa henkilökuntaa saada välttämättä mukaan kokoaikaisesti, kertoo Meriläinen.

– Osalla asiakkaista haasteet saattavat olla lounasratkaisujen ideoiden puutetta, kun taas joku toinen asiakas haluaa löytää vegaaniruokavaliota noudattavalle kuluttajalle uusia ruokalajeja. Foodsterissa asiakkaat pääsevät halutessaan testaamaan myös ruoan ja viinin yhdistämistä, uusien ruokatrendien testaamista tai vaikka pizzalistan uudistamista, luettelee Meriläinen.

Foodsteri vastaa ruokailun megatrendiin

Myös suomalaiset seuraavat yleismaailmallista megatrendiä, jossa ulkona syöminen kasvaa. Viime vuoden aikana sekä kuluttajat että yritykset ovat alkaneet käyttämään enemmän ravintolapalveluja myös Oulun seudulla.

– Kuluttajat ovat myös entistä trenditietoisempia sekä edellyttävät vastuullisuutta myös ravintoloilta. Tässä asiassa Foodsterin käyttö voi omalta osaltaan auttaa asiakkaitamme tuomaan ruokalistoille uusia ja vastuullisempia ideoita, joilla voisivat hurmata ravintolakävijät, summaa Meriläinen.

Oulun Foodsterin toiminnasta vastaa Food Solution Manager Joonas Hämäläinen, joka vastaa sekä Foodsterin toiminnasta että tuotekehityspäivien suunnittelusta ja toteutuksesta yhteistyössä asiakkaiden kanssa.

Kespron ensimmäinen Foodsteri avattiin alkuvuonna 2017 Espooseen.

Ilmoittaudu avajaisiin:
otto.heinonen@kesko.fi

Aika:
Maanantaina 26.3.2018 klo 16.00–19.30

Paikka: Kespron tuotekehityskeittiö Foodsteri, Äimäkuja 6. A-rappu, 2. krs.

Kespro myyntipäällikkö Antti Meriläinen, p. 050 551 7790

*Kespro on Suomen johtava hotelli-, ravintola- ja catering-toimialan (Foodservice) tukkukauppa, joka toimii sekä asiakasyritystensä että kuntien kumppanina Suomessa. Kespro tarjoaa asiakkailleen räätälöidyt ja monipuoliset hankintaratkaisut sekä toimitus- ja noutopalvelut. Kaikki toiminta perustuu tinkimättömään laatuun ja aitoon asiakasymmärrykseen. Kespro haluaa tehdä ulkona syömisestä elämyksellisempää, vastuullisempaa ja suositumpaa. Kespro on osa K-ryhmää.
www.kespro.com