Kespron asiakkaat ovat entistä tyytyväisempiä

Asiakkaat arvioivat Kespron toiminnan ennätyskorkealle tasolle vuosittain teetettävässä asiakastyytyväisyystutkimuksessa. 93 % Kespron asiakkaista on erittäin tai melko tyytyväisiä Kespron toimintaan.

Asiakastyytyväisyys nousi ennätyskorkealle, saaden arvosanaan 4,18 asteikolla 1–5. Lisäksi Kespron suositteleminen nousi. Jo 90 % asiakkaista suosittelisi Kesproa muille*. Erityisen tyytyväisiä Kespron asiakkaat ovat asiakaspalveluun, henkilöstön osaamiseen ja ammattitaitoon.

- Vuosia kestänyt pitkäjänteinen toiminnan kehittäminen asiakastarpeiden pohjalta näkyy arjessa. Olen todella ylpeä koko henkilöstöstämme, tulokset olivat kaikissa toimipisteissämme yhtä hyviä, iloitsee Kespron toimitusjohtaja Mika Halmesmäki. Edellisvuoteen nähden asiakkaiden arvioiden mukaan tuoretuotteiden valikoimien laajuus, tuotteiden laatu ja edullisuus ovat kehittyneet hyvään suuntaan.

- Asiakkaamme ovat erilaisia keskenään – suurkeittiöistä korkeatasoisiin ravintoloihin. Valikoimamme rakennetaan siten, että se täyttää erityyppisten asiakasryhmien tarpeet. Myös Kespron oma merkki saa kiitosta edullisempana vaihtoehtona, sarjan saamat kokonaisarviot olivat tutkimuksessa huippuluokkaa, kertoo Halmesmäki.

HoReCa-alan asiakkaat ovat tyytyväisiä Kespron toimitusvarmuuteen.

- Tavoitteenamme on alan paras toimitusvarmuus, sillä se on toimivan asiakaspalvelun ohella asiakkaillemme yksi tärkeimmistä ostopäätökseen vaikuttavista valintakriteereistä. Yhteistyökumppanimme logistiikassa on Keslog. Kiitokset kuuluvat heidän ammattitaitoisille kuljettajilleen, jotka saivat jälleen huippuarviot asiakkailtamme, kiittää Halmesmäki.

Kespro pärjäsi erinomaisesti myös Taloustutkimuksen** tukkukauppojen vuosittaisessa arvioinnissa. Yhtiö sai jälleen arvioidusta tukkuliikkeistä parhaimman arvosanan, 8,26 asteikolla 4-10. Hyvän yleisarvosanan lisäksi Kespron tunnettuus on Taloustutkimuksen mukaan erittäin hyvä, 90 prosenttia.

- Olemme merkittävä kumppani ammattikeittiöille, Kespron suositteleminen on erinomaisella tasolla, mikä kertoo siitä, että olemme tehneet oikeanlaisia valintoja strategiassamme, kertoo Halmesmäki.

toimitusjohtaja Mika Halmesmäki, Kespro Oy, p. 01053 24146

Kespro on Suomen johtava hotelli-, ravintola- ja catering-toimialan (HoReCa) tukkukauppa, joka toimii sekä asiakasyritystensä että kuntien kumppanina Suomessa. Kespro tarjoaa asiakkailleen monipuoliset hankintaratkaisut sekä toimitus- ja noutopalvelut. www.kespro.com

Tulokset perustuvat *Kespron asiakastyytyväisyystutkimukseen 2015 ja **Taloustutkimuksen Food Service Feedback 2015 -tutkimukseen.