Kiviojat aloittavat kauppiasuransa Kajaanin K-Market Lohtajassa

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 20.3.2019

Sari ja Jukka Kivioja aloittavat kauppiasuransa aprillipäivänä 1.4.2019 Kajaanin K-Market Lohtajassa. Sari onkin jo Lohtajan asiakkaille tuttu, koska hän on työskennellyt kaupassa kahdeksan vuotta. Jukka puolestaan siirtyy valtion virkamiehen tehtävistä puolisonsa rinnalle kaupan työhön.

Nykyiset K-kauppiaat Mirja ja Jukka Heikkinen siirtyvät Oulun Hiukkavaaraan kesällä avattavan uuden K-Marketin kauppiaiksi.

Seuraajaksi siskon kauppaan vahvalla omalla visiolla

”On mahtavaa, että saan aloittaa kauppiaana siskoni-Mirjan luotsaamassa kaupassa, jossa itse olen työskennellyt jo kahdeksan vuotta!”, hehkuttaa Sari. ”Kauppamme on kotoisa, asiakkaiden toiveiden mukaan rakennettu kauppa. Olen myös tuttu jo kaikille asiakkaillemme, joten uskon, että meitä on helppo lähestyä toiveiden, ideoiden ja palautteen kanssa”.

”Puolisoni Jukka tulee rinnalleni tähän kaupan työhön. Myös lapsemme Santeri 22 v., Anni 17 v. ja Jussi 16 v. tulevat näkymään kaupan arjessa työn touhussa kolmannen sukupolven kauppiaan kasvatusta silmällä pitäen”, Sari vitsailee puolitosissaan. Sari on itse toisen polven kauppias ja kertoo käytännössä kasvaneensa kaupassa, yrittäjähenkisyys on saatu jo äidinmaidossa. Jukka Kivioja tulee kaupan työhön maataloushallinnosta, jossa hän on työskennellyt liki 17 vuotta. Hän on työssään ollut yhteistyössä mm. kainuulaisten luomutuottajien kanssa ja suorittanut Ruokaviraston tarkastustehtäviä.

Lohtajan kuulu lihatiski, luomua ja lähituotteita

”Haluamme edelleen kehittää kauppaa oman näköiseksi, laajennamme lähituottajien ja luomutuotteiden valikoimia. Sesongit ja trendit tulevat näkymään myös vahvasti valikoimassa. Kauppa on tunnettu monipuolisesta lihatiskistä jota rakennetaan käsityönä leikatusta lihasta. Lihan leikkuuseen ja käsittelyyn tulemme panostamaan jatkossakin”, lupaavat Sari ja Jukka.

Hevi-Sari vannoo kouluttautumisen nimiin

Kaupan osastoista Sarille rakkain on hevi eli hedelmät ja vihannekset. Hän on saanut hevimestarikoulutuksen ja hevissä hänet tullaan näkemään jatkossakin.

Sari pitää tärkeänä työn ohella kouluttautumista. Sari on suorittanut myös K-ryhmän kauppiasvalmennuksen ja useita muita ryhmän tarjoamia koulutuksia. ”Jatkossakin tulemme kannustamaan henkilökuntaamme erilaisiin koulutuksiin. Haaveenani on myös tulevaisuudessa olla kasvattajakauppias eli voisin valmentaa uusia yrittäjiä kauppiasuralle”, Sari suunnittelee.

Lisätietoja: K-kauppias Sari Kivioja puh. 050 304 7755

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi