Korona avasi koti-spat – samoilla tuotteilla kylpylätunnelmaa myös juhannussaunaan

Koronaepidemia sai ihmiset keskittymään erityisesti ihon ja hiuksien kauneuden hoitamiseen ehostamisen sijaan. Suomalaiset ovat epidemian aikana hankkineet erityisesti kangasnaamioita, hiusvärejä sekä jalkahoidon tuotteita. Yllätyssuosikiksi ovat nousseet miesten kangasnaamiot. Samoilla hemmottelutuotteilla voi tuoda hemmottelutunnelmaa myös juhannussaunaan.

Haastavina aikoina on perinteisesti keskitytty ostamaan erilaisia meikkejä: erityisesti lama-aikoina on nähty selvää myyntipiikkiä erityisesti huulipunissa. Koronaepidemian aika on eronnut tästä merkittävästi: meikkien sijaan ostoskoreihin päätyi mm. erikoisihonhoitotuotteita.

”Epidemian aikana ihmiset ovat viettäneet merkittävästi enemmän aikaa kotioloissa. Meikkaus saattoi jäädä paitsioon, mutta sen sijaan keskityttiin ihonhoitoon. Erilaiset seerumit ja naamiot kasvattivat myyntiään merkittävästi. Uskomme, että itseään ja ihoaan hemmottelemalla otettiin pientä irtiottoa uudesta, epävarmaltakin tuntuvasta arjesta. Jopa yllättävän suosittu tuote on ollut miesten kangasnaamio. Niitä on koronan aikana myyty yli tuplamäärä normaaliin verraten”, kertoo kosmetiikan ja kodintarvikkeiden osto- ja myyntijohtaja Sirpa Koppinen-Lindström K-ryhmästä.

Koronaepidemia siirsi myös hiustenvärjäyksen salongeista koteihin. Kaikenlainen värjäys oli keväällä nousussa, mutta erityisesti ostettiin vaalennuksia.

”Havaintomme näyttävät, että erityisesti blondit ovat halunneet pitää hiuksistaan huolta ja juurikasvun piilossa myös epidemian aikana. Hiukset haluttiin pitää kauniina, ja ihmiskontakteja vähentämällä eli kampaajan penkin sijaan värjäys hoidettiin kotona. Vaalennukset kasvattivat keväällä myyntiään yli 30 % tavalliseen nähden. Vapaa-aikaa on keväällä käytetty itsestä huolehtimiseen, ja kotioloista on haluttu tulla pois hyvinvoivina. Nyttemmin, rajoitusten höllennyttyä, myös meikkaus on kääntynyt takaisin nousuun”, Koppinen-Lindström sanoo.

Kasvojen ihon ohella on hoidettu myös jalkoja. Erilaisia jalkojenhoitotuotteita on ostettu koronan aikana tavallista enemmän. Erityisen suosittuja ovat olleet etenkin jalkaraspit, joita ostettiin huhti-toukokuussa lähes 40 % tavallista enemmän.

”Jalkojenhoito nostaa päätään perinteisesti joka kevät, mutta tänä keväänä suosio kasvoi entisestään. Voi olla, että liikuntapaikkojen sulkeuduttua ihmiset alkoivat kävellä tavallista enemmän.  Tällöin huomio keskittyi jalkoihin, joissa saattoi ehkä poikkeavankin rasituksen myötä olla enemmän hoidettavaa. Mielenkiintoisia tuotteita jalkojenhoidon saralla ovat esimerkiksi kuorintasukat, jotka yhä useammat asiakkaat löysivät nyt koronan aikana”, Koppinen-Lindström kertoo.

K-ryhmässä odotetaan mielenkiinnolla, jatkuuko kevään spa-trendi juhannukseen. Moni viettää juhannusta perinteiseen tapaan mökillä, mutta K-ryhmässä ennustetaan myös kaupunkijuhannuksen suosion kasvavan. Alla asiantuntijamme vinkit oman span rakentamiseen juhannussaunaan.

Näillä tuotteilla luot kylpylätunnelmaa juhannussaunaan K-Citymarketien valikoimasta

1. Korealaiskosmetiikka eli K Beauty: Yksittäiset kangasnaamiot ovat helppo tapa tuoda ylellisyyttä juhannussaunan rentoutumiseen. Kangasnaamiot ja seerumit kulkevat pienen kokonsa myötä kätevästi vaikka mökille.

Kokeile: Missha- ja It’s Skin -kangasnaamiot ja seerumit

1. Miesten kangasnaamiot: Miesten kangasnaamiot olivat kosmetiikan korona-ajan suurimpia voittajia. Miesten iho kaipaa usein erityisesti kosteutusta. Kangasnaamion käyttö on helppoa.

Kokeile: Men Expert Hydra Energetic

1. Satoi tai paistoi: aurinkotuotteet. Kesään kuuluvat luonnollisesti myös aurinkovoiteet. Kesälle 2020 valikoimissa on aiempaa enemmän erityisesti kasvoille tarkoitettuja aurinkovoiteita, joissa mukana on myös itseruskettavaa.

Kokeile: Australian Glow -itserusketustuotteet ovat jo lähestulkoon kulttimaineessa

1. Kiiltoa koronakutreille: hiusnaamiot ja öljypohjaiset tehotuotteet. Tehohoitotuotteet on pakattu kauniisiin pulloihin ja varustettu miellyttävillä tuoksuilla.

Kokeile: Rich Pure Luxury hiuseliksiiri

1. Nykyajan juhannustaika: gua sha -kasvo- ja vartalokivet. Kiinalaisesta perinteestä lähtöisin oleva tuotteeton ihonhoito kasvohierontoineen on nyt trendikästä. Kasvohieronnan apuvälineenä voi käyttää Gua Sha -kiveä tai -kivikampaa. Gua sha -tuotteet on valmistettu ruusukvartsista, joka uskomusten mukaisesti on rakkauden kivi.

Kokeile: Gua sha Ibero ruusukvartsirulla

1. Ylellisyyttä tekstiileillä: luksuskylpylän tunnelmaa luot kotioloihin tekstiileillä. Vohveli-, pellava- ja hamam-pyyhkeet tuovat pehmeät puitteet

Kokeile: myhome-vohvelipyyhe.

K-ryhmän viestintä, puh. 010 53 50200, viestinta@kesko.fi (arkisin klo 8-16)

K-Citymarket on suomalainen moderni hypermarket, joka tarjoaa asiakkailleen monipuoliset valikoimat elintarvikkeita ja käyttötavaraa. K-Citymarket tunnetaan inspiroivista valikoimistaan ja palveluistaan, erinomaisesta ruokaosaamisesta sekä vaivattomasta asiointikokemuksesta. Jokaisessa K-Citymarketissa toimii kauppiasyrittäjä. Suomessa on tällä hetkellä 81 K-Citymarketia. www.k-citymarket.fi

K-Citymarket – Aikasi arvoinen kauppa.

K-ryhmän noin 43 000 hengen poikkeuksellisen mukava porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme Pohjoismaissa, Baltiassa, Puolassa ja Valko-Venäjällä. Autamme yli 1 800 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Olemme maailman vastuullisin ruokakauppa ja uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta. Teemme tämän, koska haluamme tarjota hyviä valintoja niin lähimarketin hyllyillä kuin verkossakin www.kesko.fi