Kylän ehdoton ykköskauppa – K-Market Inari on Lapin paras K-Market

Lapin vuoden 2023 paras K-Market on valittu, ja voittajaksi nousi K-Market Inari. Kauppaa luotsaa kauppias Pirkko Rajaluoto.

K-Market Inarissa on kansainvälinen tunnelma, ja asiakkaina käyvät sekä paikalliset että turistit ympäri maailman. Kauppias kehittää kauppaa ja sen palveluita jatkuvasti ja henkilökunnassa painotetaan paikallista työvoimaa. Tästä kaupasta löytyy jopa oma kotikokki, joten K-Market Inari jos jokin on aito oman kylän kauppa.

“Tunnustus tuli isona yllätyksenä ja lämmittää sekä minun että henkilökunnan mieltä. Olemme kehittäneet kauppaa niin, että se palvelee sekä paikallisia että turisteja. Pyrimme pitämään valikoiman laajana, jotta se kattaa mahdollisimman monen asiakkaan tarpeet ja huomioimme sekä asiakkaidemme että henkilökuntamme erilaiset tuotetoiveet ja vinkit”, sanoo kauppias Pirkko Rajaluoto

Alueen paras K-Market valitaan sen perusteella, miten se on kehittänyt liikevaihtoaan, menestynyt asiakastyytyväisyystutkimuksissa ja miten kaupan henkilöstöjohtaminen toimii. Palkintoon vaikuttaa myös se, miten kaupan liikeidea tulee asiakkaiden arjessa näkyväksi ja miten kauppa kehittyy ajassa.

“Kaupan saamissa palautteissa korostetaan, että jos ei ole käynyt K-Market Inarissa, ei ole käynyt Lapissa lainkaan. Merkittävinä erilaistumistekijöinä tässä kaupassa ovat edelläkävijyys, valikoima, omannäköinen tekeminen sekä hyvät kaupan oheispalvelut”, sanoo K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg

K-Market-ketju palkitsee joka vuosi parhaita kauppojaan alueellisesti ja valtakunnallisesti. Lisäksi kauppoja palkitaan erilaisten vuosittain vaihtuvien teemojen perusteella.

Pohjois-Suomen erikoispalkitut K-Marketit 2023:

• Paras myynnintekijä: Antti Penttinen, K-Market Sodankylä, Sodankylä

• Paras liikeidea: Teemu Kankainen, K-Market Hailuoto, Hailuoto

• Paras verkkokauppa: Kati Haavikko, Petri Haavikko, K-Market Toriportti, Rovaniemi

• Asenne !: Antero Ylävaara, K-Market Pikku-Kuukkeli, Saariselkä

• Asiakastyytyväisyys: Katri Kyntömaa, Mikko Berg, K-Market Lautia, Lautiosaari

• Tulokas: Aleksi Holmala, K-Market Mustikka, Ylivieska

• Paikallinen vaikuttaja: Sari Jokelainen, Tuomas Sirviö, K-Market Paltamo, Paltamo

• Taistelija: Jani Huotari, Emilia Huotari, K-Market Pyhäjoki, Pyhäjoki

• Elämäntyöpalkinto: Esa-Pekka Vinkka, K-Market Reisjärvi, Reisjärvi

• Elämäntyöpalkinto: Antero Ylävaara, K-Market Pikku-Kuukkeli, Saariselkä

• Innostuja: Mari Jolanki, Tero Jolanki, K-Market Pekantori, K-Market Muurola, K-Market Korkalonvaara, Rovaniemi, Muurola