Laura Pietilän kauppiasura alkaa Eurajoen K-Market Luotsipojasta

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 28.7.2022

Laura Pietilä aloittaa kauppiasyrittäjän uran sunnuntaina 18.9., kun hän avaa omilla avaimillaan K-Market Luotsipojan oven Eurajoella.

Laura pursuaa ideoita mutta kunnioittaa Luotsipojan henkeä

Laura kertoo odottavansa innolla, että hänen kauppiasuransa pyörähtää vauhtiin. ”Yhteisöllisyys on minulle tärkeää ja tällä paikkakunnalla pääsen sitä varmasti toteuttamaan. Ideoita tietysti pursuaa, mutta haluan kunnioittaa kaupan henkeä ja pitää tärkeät asiat ennallaan. Kaupalla on oma historiansa ja tapansa, joita haluan vaalia.”

”Luotsipoika on koko kylän kauppa, haluamme olla paikallisille se ykkösvalinta. Vauvasta vaariin, haluamme tarjota jokaiselle jotakin. Toteutamme asiakastoiveet ja haluamme olla luottamuksen arvoisia, myös mökkeilijöille, jotka saapuvat kesäisin”, uusi kauppias lupaa.

Vastuullisuustyöt kuuluvat K-Market Luotsipojan kaupan arkeen. ”Ruokahävikin minimoiminen oikealla tarvesuunnittelulla ja suosimalla lähi- ja pientuottajia valikoimissa”, listaa Laura.

Laura on työskennellyt 11 vuotta erilaisissa kaupan tehtävissä. Hän on suorittanut kaupan esimieskoulutuksen sekä K-ryhmän kauppiasvalmennuksen. ”Olen niin kiitollinen siitä, miten olen päässyt etenemään tällä alalla.  Haluan kiittää kasvattajakauppiastani Miikka Lavantoa luottamuksesta ja mahdollisuudesta näyttää osaamiseni. Myös Miikkan seuraaja Sami Haverinen opetti minulle paljon esimiestyöstä ja kaupasta. On ollut suuri ilo työskennellä heidän molempien kanssa”, Laura kiittelee.

Lauran puoliso Arto Järveläinen jatkaa omalla alallaan, mutta on ollut Lauralle iso tuki matkalla kauppiaaksi. ”Häntä nähdään myös varmasti kaupalla.” Perheeseen kuuluu myös Lauran tytär ja Arton kaksi lasta. ”Vanhimmat aloittavat tänä syksynä koulun, joten jännitystä on perheessä tähän syksyyn melkoisesti”, tuumaa Laura. Vapaa-ajastaan Laura kertoo, että hän on menevä ja monessa mukana. Perhe ja ystävät saavat valtaosan vapaa-ajasta. ”Tykkään olla ihmisten seurassa. Meillä käy ovi tiuhaan, kun ystäviä tulee ja menee kahvilla.”

Lisätietoja: K-kauppias Laura Pietilä, puh. 044 288 2940, mail: laura.pietila@k-market.com

K-Market-ketju on osa K-ryhmää. Ketjuun kuuluu lähes 800 kauppaa eri puolilla Suomea, Hangosta Nuorgamiin. Jokaisessa K-Marketissa toimii kauppiasyrittäjä, joka luo kaupan valikoiman ja palvelut asiakkaidensa toiveiden mukaisesti. K-Market-ketjun kaupat ovat sitoutuneet kiusaamisvapaa vyöhyke -toimintatapaan. www.k-market.fi