Lehtoset viiden K-Marketin kauppiaiksi Jyväskylässä

KESKO ALUETIEDOTE 7.11.2016

Diplomikauppias Tero Lehtonen (36) ja Kirsi Lehtonen (36) aloittavat K-Market Lohikosken kauppiaina marraskuussa. Syyskuuhun 2017 mennessä Lehtosille siirtyy vielä neljä muuta K-Marketia Jyväskylässä. Kaupat ovat entisiä Siwoja ja Valintataloja.

Lehtoset ovat toimineet kauppiaina lähes kymmenen vuoden ajan, ensin Jyväskylän Palokassa ja viimeiset vuodet Imatralla Vuoksenniskan K-supermarketissa. Nyt edessä on paluu juurille Jyväskylään. Tero on syntyperäinen jyväskyläläinen ja Kirsi on asunut Jyväskylässä lähes koko aikuisikänsä.

"Tunnemme uudet kauppamme erittäin hyvin, sillä olemme asuneet parin kilometrin päässä jokaisesta kauppapaikasta. Kaupoilla on asiakkaita vauvasta vaariin, mutta tulemme kehittämään jokaista kauppaa yksilönä juuri sen asiakkaiden toiveita vastaavaksi", Tero kertoo.

Ensimmäisenä työlistalla on vahvistaa kauppojen ruokaisuutta ja panostaa nopeaan syömiseen esimerkiksi salaattibaareilla ja paistopisteellä. Valikoimiin otetaan mahdollisuuksien mukaan heti paikallisia tuotteita – ja mukaan saattaa matkata jotakin myös Etelä-Karjalasta. "Tavoitteena on rakentaa kaupoista asiakkaille kuin jääkaapin jatke tai toinen olohuone, jonne on aina mukava tulla ja josta saa monipuolisen ostoskorin lisäksi kattavat lähipalvelut", Tero sanoo.

Kauppojen työllistämät noin 30 kaupan ammattilaista siirtyvät Lehtosten palvelukseen vanhoina työntekijöinä. "Viiden kaupan pyörittämisessä haasteita tulee riittämään, mutta niistä selvitään yhdessä mahtavan henkilökunnan kanssa", Tero sanoo.

Kauppiaan työssä Lehtosia kiehtoo työn monipuolisuus, asiakaspalvelu sekä oma vapaus. Lehtosten perheeseen kuuluvat myös Aleksi (6) ja Irina (4). Vapaa-aika kuluu liikunnallisissa harrastuksissa, lasten harrastusten parissa sekä kesämökillä Jyväskylän seudulla.

Tero ja Kirsi Lehtosen kaupat Jyväskylässä:

• 28.11.2016 alkaen: K-Market Lohikoski (os. Tyyppäläntie 16)
  • 3/2017 alkaen: Siwa Kangaslampi (os. Laikuttajantie 2, muutetaan K-Marketiksi marraskuussa)
  • 5/2017 alkaen: Siwa Ainolanranta (os. Lehtorannantie 2, muutetaan K-Marketiksi 2017)
  • 8/2017 alkaen: Siwa Kekkolantie (os. Kekkolantie 31, muutetaan K-Marketiksi marraskuussa)
  • 9/2017 alkaen: Siwa Kuokkalanpelto (os. Kiulu 2, muutetaan K-Marketiksi 2017)

Kuva K-kauppiaspari Tero ja Kirsi Lehtosesta liitteenä.

Diplomikauppias Tero Lehtonen, puh. 040 564 3414.

K-kauppiaat

Suomessa on tällä hetkellä noin 1200 K-kauppiasta, joista ruokakauppiaina toimii noin 900 yrittäjää. K-kauppiasyrittäjä tuo hyvän palvelun, osaamisen ja paikallistuntemuksen kautta lisävoimaa ketjutoimintaan. K-kauppiaat vastaavat kauppansa asiakastyytyväisyydestä, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta.

K-Market

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Avainsanat: