Mia Pitkänen K-Supermarket Kreivintorin uudeksi kauppiaaksi Raahessa

Mia Pitkänen (34) aloittaa Raahessa K-Supermarket Kreivintorin uutena kauppiaana 23.lokakuuta. Mia tulee Raaheen Porista, jossa hän on toiminut K-Supermarket Isolinnan kauppiaana.

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 18.9.2017

Mia Pitkänen aloitti työt kaupan alalla nuorena tyttönä hyllyttämällä tavaroita kummitätinsä kaupassa ja päätti jo parikymppisenä ryhtyä tulevaisuudessa K-kauppiaaksi. Hän opiskeli taloushallinnon merkonomiksi ja suoritti K-ryhmän kauppiasvalmennuksen Oulussa K-Citymarket Raksilassa ja Porissa K-Market Pihlavassa. Vuodesta 2015 lähtien hän on toiminut kauppiaana Porissa K-Supermarket Isolinnassa, joka sulkeutuu lokakuun lopussa.

- Kauppiasurassa kiehtoo se, että saan yrittäjänä vapaat kädet ideoida ja tehdä asioita. Tykkään olla tekemisissä ihmisten kanssa, sanoo Mia.

Mia kiittelee K-Supermarket Kreivintorin nykyisen kauppiaan Raimo Pudaksen tekemää hyvää työtä, josta uuden kauppiaan on helppo jatkaa.

- Hyvä asiakaspalvelu on minulle tärkeää. Jokaisen asiakkaan täytyy kokea itsensä tärkeäksi ja tervetulleeksi. Haluan, että kaupassa on aina hyvä tunnelma ja sinne on helppo tulla. Toivon, että asiakkaat tulevat rohkeasti juttusille ja tuovat omia toiveitaan esiin, Mia kannustaa asiakkaita.

K-Supermarket Kreivintori työllistää noin 13 kaupan alan ammattilaista, jotka siirtyvät vanhoina työntekijöinä uuden kauppiaan palvelukseen.

Maalla asumisesta nauttiva Mia on kotoisin Oulusta ja Raaheen muuttaminen tuntuukin hänestä kuin kotiinpaluulta. Hän muuttaa Raaheen aluksi yksin ja asesepäksi opiskeleva aviomies tulee perässä opintojensa päätyttyä. Perheeseen kuuluu myös kaksi kissaa. Mia pyrkii matkustelemaan joka vuosi, mutta juuri muille harrastuksille ei työltä jää aikaa.

Lisätietoja: K-kauppias Mia Pitkänen, puh. 045 206 8066

Suomessa on tällä hetkellä noin 1200 K-kauppiasta, joista ruokakauppiaina toimii noin 900 yrittäjää. K-kauppiasyrittäjä tuo hyvän palvelun, osaamisen ja paikallistuntemuksen kautta lisävoimaa ketjutoimintaan. K-kauppiaat vastaavat kauppansa asiakastyytyväisyydestä, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta.