Myös Pirkka-valkoviinit Alkon tilausvalikoimaan – kasvava valikoima laajentaa myös hintahaitaria

K-ryhmän Pirkka-tuotesarja täydentyi tammikuussa uudenlaisilla tuotteilla, kun kolme Pirkka-viiniä tuotiin Alkon tilausvalikoimaan. Aiemmin lanseeratut samppanja ja punaviinit ovat nyt saaneet seurakseen kaksi Pirkka-valkoviiniä.

Tammikuussa Alkon tilausvalikoimaan tuodut Pirkka-viinit Amarone, Barolo ja samppanja ovat saaneet erittäin positiivisen vastaanoton, mikä on näkynyt paitsi tuotteiden myynnissä, myös mediassa ja sosiaalisessa mediassa.

Asiakastoiveisiin vastatakseen K-ryhmä ja Kespro ovat tuoneet Alkon tilausvalikoimaan kaksi Pirkka-valkoviiniä. Kuten aiemmissakin Pirkka-viineissä, myös valkoviinien valinnassa on korkean laadun lisäksi kiinnitetty huomiota hankinnan vastuullisuuteen. Pirkka-valkoviinit ovat tammikuussa lanseerattuja punaviinejä edullisempia.

”Jokainen valikoimaamme kuuluva tuote valitaan harkiten, ja valikoima rakentuu laadukkaista ja hinnaltaan kilpailukykyisistä tuotteista. Pirkka-valkoviinit ovat Sansilvestron tuottama Roero Arneis sekä Sequinot-Bordet’n tuottama Chablis. Sansilvestro on sama tuottaja, joka tekee myös arvostelumenestykseen nousseen Pirkka-Barolon”, kertoo Kespron johtaja Mika Halmesmäki.

K-ryhmällä ja Kesprolla on pitkä kokemus laadukkaiden viinien maahantuomisesta. Myös Pirkka-viinien tuottajien kanssa yhteistyötä on tehty jo pitkään: Sansilvestron kanssa reilut pari vuotta, Seguinot-Bordet’n kanssa jo viitisentoista.

Pirkka-valkoviinit ovat tilattavissa Alkon verkkokaupasta sovitulla toimitusajalla. Tilaaja voi noutaa ne haluamastaan Alko-myymälästä.

Barolon myyntivauhti ylitti odotukset

Kaikkea kolmea Alkon tilausvalikoimaan tuotua viiniä myytiin tammi-helmikuussa keskenään melko tasaisesti, mutta erinomainen arvostelumenestys kiihdytti Barolon suosiota helmikuun alussa.

”Barolon suosio on kasvanut niin suureksi, että tammikuussa lanseerattu vuosikerta (2011) on myyty loppuun. Nyt siirrymme uuteen vuosikertaan (2012), ja samalla pullosta voi etiketin vaihdon myötä bongata uuden Pirkka-ilmeen”, Halmesmäki kertoo.

Alkon tilausvalikoimaan tulevat Pirkka-viinit:

Pirkka Chablis Vielles Vignes 2015 75 cl 13 % (24,97 €), Alkon tuotenumero 949388

Kuiva. Tuoksussa kypsää sitrusta, vihreää omenaa ja mineraalisuutta. Maku seuraa tuoksua ja on kehittyneen hedelmäinen, mineraalinen ja ryhdikäs.

Käyttösuositus: Runsaammille kala- ja äyriäisruoille, vaalea liha, keveät juustot.

Tuottaja: Domaine Seguinot-Bordet

Pirkka Roero Arneis 2016 75 cl 13 % (14,79 €), Alkon tuotenumero 954296

Kuiva. Tuoksu runsaan hedelmäinen, kuivan hunajainen ja kukkea. Maku seuraa aromeja pitäen sisällään vaaleita hedelmiä ja kehittynyttä sitruksisuutta. Pirteä hapokkuus raikastaa ja tukee pitkää ja ryhdikästä jälkimakua

Käyttösuositus: Keveiden alkuruokien, merellisten pastojen, keveiden kala-annosten ja raikkaiden äyriäisruokien seuraan.

Tuottaja: Sansilvestro

Mika Halmesmäki, Kespron johtaja, puh. 050 502 3582
K-ryhmän mediapäivystys (ma-pe klo 8-16) puh. 010 53 50200

Kespro on Suomen johtava hotelli-, ravintola- ja catering-toimialan (Foodservice) tukkukauppa, joka toimii sekä asiakasyritystensä että kuntien kumppanina Suomessa. Kespro tarjoaa asiakkailleen räätälöidyt ja monipuoliset hankintaratkaisut sekä toimitus- ja noutopalvelut. Kaikki toiminta perustuu tinkimättömään laatuun ja aitoon asiakasymmärrykseen. Kespro haluaa tehdä ulkona syömisestä elämyksellisempää, vastuullisempaa ja suositumpaa. Kespro on osa K-ryhmää. www.kespro.com