Myymäläpäälliköstä kauppiaaksi: Niina Puoskarille kolme K-Marketia Turussa

KESKO ALUETIEDOTE 22.12.2016

Niina Puoskari (44) aloittaa K-kauppiasuransa 16. tammikuuta K-Market Hanskin kauppiaana. Kevään aikana Niinalle siirtyvät vielä Kirkkotien ja Nummenpuiston K-Marketit. Kaupat ovat Niinalle tuttuja entisiä Siwoja ja Valintataloja, ja Niina hyppää kauppiaan kenkiin myymäläpäällikön työstä.

Kaupan alan töitä Niina on ehtinyt tehdä jo neljännesvuosisadan, joista 20 vuotta myymäläpäällikkönä muun muassa Valintataloissa ja K-Marketissa. Viime huhtikuussa Niina päätti ottaa seuraavan askeleen ja haki kauppiasvalmennukseen.

"Entinen työ oli hyvinkin tuttua ja kaikki sujui kuin itsestään. Nyt luvassa on taas uusia haasteita: saa olla oman itsensä rouva ja ideoida ja kehittää itse valikoimaa, myymälän ilmettä ja uusia elämyksiä asiakkaille", tuore K-kauppias iloitsee.

Erityisen mieluisalta Niinasta tuntuu jatkaa tutussa K-Market Hanskissa tuttujen toimintojen ja henkilökunnan kanssa. Kolmen kaupan pyörittäminen tarkoittaa, että jokaisen kaupan henkilökunta saa ottaa lisää vastuuta.

"On ilo saada jatkossakin palvella tutuksi tulleita mukavia asiakkaita. Henkilökuntani mahtava yhteishenki ja rautainen osaaminen auttavat minua alkuun yrittäjän polulla. Rooli esimiehenä pysyy sinänsä samana, ja mukaan tulevat yrittäjän vastuut", Niina kertoo.

Paikallinen valikoima, henkilökohtainen palvelu

Niinan tavoitteena on tarjota jokaisessa kaupassaan juuri sen asiakkaille sopiva valikoima. Ajatuksena on kehittää kaupoista omien lähialueidensa asukkaille kuin jääkaapin jatkeita, joista voi nopeasti hakea tarvitsemansa tuotteet. Tähän päästäkseen Niina toivoo asiakkailta paljon toiveita ja ideoita.

"Kun kaupassa on sopiva valikoima, alueen asukkaiden ei tarvitse lähteä kauemmas kalaan, jolloin perheelle, harrastuksille ja muulle elämälle jää enemmän aikaa", Niina uskoo.

Samaa tavoitetta tukee kaupoista saatava henkilökohtainen asiakaspalvelu. "Olemme myymälässä asiakasta varten. Henkilökunnaltamme löytyy ruokaosaamista ja autamme mielellämme ostosten valinnassa ja päivän ruokien ideoinnissa. Meillä on aikaa jutella asiakkaan kanssa", Niina lupaa.

"Minulle on tärkeää, että kaupoissani on lämmin ja välitön ilmapiiri. Toivotankin kauppojen kaikki uudet ja vanhat asiakkaat lämpimästi tervetulleeksi ja ottamaan minua rohkeasti hihasta", Niina kehottaa.

Niina Puoskari aloitti työt kaupan alalla lauantaiapulaisena vuonna 1992. Myymäläpäällikön työssä Niina on toiminut vuodesta 1997 lähtien. Niinan perheeseen kuuluvat aviomies, 14-vuotias poika ja labradorinnoutaja. Vapaa-ajan täyttävät pojan harrastukset, uinti ja metsälenkit koiran kanssa.

Siwat ja Valintatalot K-Marketeiksi ja K-kauppiaiden hallintaan

Siwat ja Valintatalot muutetaan K-Marketeiksi, ja vuoden 2018 aikana kaikki K-Marketiksi muutetut kaupat on siirretty K-kauppiaiden hallintaan. Vuoden 2017 aikana jopa 200 kauppaa saa K-kauppiaan. Samalla Kesko on siirtymässä liiketoimintamalliin, jossa yhdellä kauppiaalla voi olla useita kauppoja.

Niina Puoskarin kaupat Turussa:

• 16.1.2017 alkaen: K-Market Hanski (os. Vanha Hämeentie 112)
  • 3/2017 alkaen: K-Market Kirkkotie (os. Kirkkotie 15)
  • 5/2017 alkaen: Siwa Nummenpuistokatu (os. Nummenpuistokatu 2; muutetaan K-Marketiksi tammikuussa 2017)

Kuva K-kauppias Niina Puoskarista liitteenä.

K-kauppias Niina Puoskari, puh. 050 505 2799.

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-Market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

Suomen Lähikaupan hankinnan ja laajan K-Market-uudistuksen myötä suomalaisten kuluttajien arvostamat lähikauppapalvelut paranevat merkittävästi. K-Market-ketjun uudistus etenee vauhdilla, ja kaikki K-Marketit, Siwat ja Valintatalot uudistetaan yhtenäisen ketjubrändin alle. Koko ketju on uudistettu vuoden 2017 loppuun mennessä.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Avainsanat: