Neste K -liikenneasemat uudistuivat Sipoonlahdessa ja Porvoon Gammelbackassa – uutuutena Subway

KESKO ALUETIEDOTE 30.12.2016 KLO 10:00

Uuden sukupolven Neste K -liikenneasemat ovat lähes valmiit Sipoonlahdessa ja Porvoon Gammelbackassa. Asemien palvelut, mutta myös sisustus uudistettiin. Uutuutena Neste K Sipoonlahti sai oman Subway-ravintolansa ja Neste K Gammelbacka palkkasi ravintolakokin. Asemien kauppiaina jatkavat asiakkaille tutut Marko Liikonen Sipoonlahdessa ja Janne Halinen Gammelbackassa.

Seuraavina vuosina kaikki K-ryhmän liikenneasemat uudistuvat täysin ja palvelevat asiakkaitaan K-ryhmän ja Nesteen yhteisesti rakentaman Neste K -liikenneasemakonseptin alla. Neste K Sipoonlahden ja Gammelbackan remontit ovat lähes valmiit ja asemilla tehdään vielä viimeisiä asennustöitä.

Gammelbackassa täydellinen peruskorjaus – vuokrata voi paljun tai otsonaattorin

– Neste K Gammelbackassa suurin muutos on kahvilan ja ravintolan uudistaminen Koon kahvilaksi ja Koon grilliksi. Ennen myimme pelkkää pikaruokaa, mutta nyt keittiöömme on palkattu ravintolakokki ja tarjoilemme herkullisia aterioita. Lisäksi asiakaspaikkojen määrää lisättiin. Toinen suuri muutos on vanhan 1979 rakennetun kiinteistön täydellinen peruskorjaus ja sisutuksen uudistus, kertoo Janne Halinen.

Liikenneaseman terassi muutettiin viihtyisäksi ajanviettopaikaksi. Lisäksi Gammelbackassa pohditaan ravintolatoiminnan laajentamista tulevaisuudessa myös lounasruokailuun. Ruokakaupan valikoiman laajentamiseksi kartoitetaan paikallisia lähi- ja pientuottajia.

Neste K Gammelbackan remontissa otettiin käyttöön myös uusinta teknologiaa hyödyntävä Quick Wash autonpesupalvelu, jota täydennetään lähitulevaisuudessa pikapesulaitteen uusinnalla. Tee-se-itse -miehiä ja naisia palvelee edelleen TI-halli, jonka palvelujen kehitetään edelleen huoltomahdollisuuksien laajentamiseksi.

– Liikenneasemalta onnistuu niin prepaid-liittymän kuin nestekaasunkin hankkiminen. Asiakkaita kiinnostavia palveluja Gammelbackassa ovat erityisesti paljun tai peräkärryn vuokraus, mutta myös autosta hajut eliminoivan otsonaattorin vuokrausmahdollisuus, kertoo Halinen.

Sipoonlahteen ensimmäinen Neste K:n Subway-ravintola

Neste K Sipoonlahden uudistuksessa keskityttiin liikenneaseman ruokapalvelujen laajentamiseen ja parantamiseen, mutta myös viihtyisän ympäristön luomiseen.

– Remontti toi aseman raikkaasti tälle vuosikymmenelle. Keittiö uusittiin lattiasta kattoon Koon keittiöksi ja samalla vaihdettiin suurin osa sen laitteista. Samoin uudistettiin koko aseman sisustus valaistusta myöten. Myös saniteettitilat saivat uuden ilmeen ja terassiamme laajennettiin. Ruokakaupan puolella miljööstä tehtiin ruokakauppamaisempi ja ruokahyllyjä freesattiin led-valoilla, jotka tuovat ruokatuotteet hienosti esille. Mökkiläisiä ajatellen valikoimasta löytyy myös laaja kattaus grillitarvikkeita, kuten nestekaasu, hiilet ja puhdistustarvikkeet, kertoo Marko Liikonen.

Uutena palveluna Sipoonlahdessa avautui Subway -ravintola jo joulukuun puolivälissä. Asiakkailta saadun palautteen perusteella Subway on otettu erittäin hyvin vastaan ja koetaan hyvänä lisänä aseman tarjontaan. Neste K Sipoonlahden Subway-ravintola on ensimmäinen, joka avautuu Neste K -liikenneaseman yhteyteen.

– Noutopöytälounaan mekaniikkaa muutettiin, joka nopeuttaa lounasasiakkaidemme asiointia, eikä turhaa jonottamista synny. Kotipizzan palvelut jatkavat Subwayn rinnalla, mutta uutuutena toimme kassalta myytävät ja heti valmiit Hot Dog goes Koo -tuotteet. Perinteisen pannukahvin lisäksi aseman valikoimiin tulivat myös Nespresson erikoiskahvit kuten espressot ja cappuccinot, kertoo Liikonen.

Tavoitteena 100 Neste K -aseman verkosto

Nesteen ja K-ryhmän lähes 70 yhteistä asemaa muutetaan ja uudistetaan Neste K -liikenneasemiksi vuoden 2017 loppuun mennessä. Tavoitteena on rakentaa kaikkiaan noin 100 Neste K -aseman verkosto. Investoinnin arvo on kokonaisuudessaan kymmeniä miljoonia euroja.

Asemilla asiakkaille tarjotaan monipuolista ja laadukasta ruokaa joko paikan päällä nautittavaksi tai mukaan otettavaksi. Suomen Neste K -liikenneasemat eivät ole toistensa kopioita, vaan kullakin asemalla on omat erityistarpeensa ja mahdollisuutensa sijainnista ja asiakaskunnasta riippuen.

Neste K -liikenneasemien uudistus on osa K-ryhmän lähimarkkinastrategiaa, jossa asiakkaille tarjotaan laadukkaita ja yksilöllisiä palveluita, nopeasti ja vaivattomasti.

Neste K Gammelbacka kauppias Janne Halinen, p. 040 684 0800
Neste K Sipoonlahti kauppias Marko Liikonen, p. 050 528 6868
Mikko Paukkonen, Ketjujohtaja, Neste K -liikenneasemat, p. 050 567 9761

Neste K -liikenneasemat tarjoavat asiakkaille palvelua ”Paremman pysähdyksen taktiikan” mukaisesti. Tavoitteena on tarjota asiakkaille Suomen ylivertaisin liikenneasemakokemus sekä parasta ruokaa maanteillä liikkujille. Nesteen ja K-ryhmän lähes 70 yhteistä asemaa muutetaan ja uudistetaan Neste K -liikenneasemiksi vuoden 2017 loppuun mennessä.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.