Odotettu K-Market Tolsa avasi ovensa

Kello on juuri lyönyt kymmenen joulukuun ensimmäisenä torstaina, ja markkinahumu, iloiset ilmeet ja naurunsorina ovat vallanneet pari kilometriä Kirkkonummen keskustasta itään päin sijaitsevan Tolsan. Kauan odotettu K-Market Tolsa on juuri avannut ovensa.

Kauppa sijaitsee hyvällä paikalla juna-aseman vierellä palvellen niin kasvavan Tolsan, Laajakallion, Heikkilän ja Jolkbyn asukkaita kuin myös lukuisia työmatkalaisia. Kauppias Jani Varjonen on tuttu K-Market Masalasta, jota hän on luotsannut vuodesta 2003 lähtien ja jonka kauppiaana hän myös jatkaa. Janin kauppiasura on kestänyt jo 15 vuoden ajan, ja K-Market Masalakin juhlisti lokakuussa jo 13 vuoden taivaltaan.

Jani on ollut tiiviisti mukana Tolsan uuden K-Marketin suunnittelussa. Omaa kauppaa on odotettu Tolsaan kuumeisesti, ja esimerkiksi kaupan Facebook-sivut keräsivät jo ennen kaupan avausta lyhyessä ajassa yli tuhat seuraajaa. "Monet asiakkaat ovat meille tuttuja Masalasta. Kiitosta on kuulunut nimenomaan sitä, että Tolsaan saatiin nyt oma lähikauppa, jossa asiointi on helppoa ja nopeaa", Jani kertoo.

K-Market Tolsa on ilmeeltään ja pinnoiltaan tyylikäs ja moderni ruokakauppa, jossa on kuitenkin edulliset hinnat. "Ehkä keksimme tässä suhteessa pyörän uudelleen", kauppias Jani Varjonen naurahtaa.

Kesko on siirtymässä liiketoimintamalliin, jossa yhdellä kauppiaalla voi olla useita kauppoja, ja Jani on ensimmäisiä kahta kauppaa luotsaavia kauppiaita koko Suomessa. Uuden kaupan myötä Jani Varjosen paikallisen kirkkonummelaisyrityksen henkilöstömäärä on noussut jo lähelle 30:tä. Kaikille työntekijöille tarjotaan mahdollisuutta työskennellä molemmissa kaupoissa.

"K-Market Tolsaan olen palkannut seitsemän kaupan ammattilaista, ja samalla voin tarjota lisätunteja K-Market Masalan osa-aikaisille työntekijöille", Jani sanoo.

"Kaikki leikkuupuimuria pienemmät tuotteet mahtuvat valikoimiin"

Tolsan K-Marketissa on neliöitä puolet vähemmän kuin sisarkaupassa K-Market Masalassa, mutta Tolsassa asiakaskokemus on kaupan kokoa suurempi. Jani kertoo avajaispäivän asiakkaiden ja monen tavarantoimittajan silmämääräisesti ihmetelleen, ovatko Masalan ja Tolsan kaupat neliöiltään jopa yhtä suuria.

Kaupan valikoimissa on otettu huomioon niin lähialueen asukkaiden tarpeet kuin myös työmatkalaiset, joiden iloksi kaupasta löytyy salaattibaari, hyvä valikoima take away -tuotteita ja alueen isoin ja halvin kahvi. Tuotevalikoimassa on panostettu myös luomuun, lähiruokaan ja esimerkiksi gluteenittomiin tuotteisiin.

"Masalassa olen sanonut asiakkaille, että kaikki leikkuupuimuria pienemmät tuotteet voidaan hankkia asiakastoiveiden perusteella valikoimiin. Myös Tolsan valikoimaan olen jo aloitusvaiheessa tilannut paljon asiakkaiden etukäteen toivomia tuotteita", Jani sanoo.

Avajaispäivänä asiakkaiden toiveissa näkyivät erityisesti innostus luomuun ja gluteenittomiin tuotteisiin. Moni asiakas ihasteli kaupan laajaa luomu- ja gluteenittomien tuotteiden valikoimaa, mutta toiveita vieläkin laajemmasta valikoimasta esitettiin.

"Saimme palautetta myös uusista ketteristä ostosvaunuistamme, joissa ei ole lastenistuinta. Tilaan uusia lastenistuimella varustettuja vaunuja asiakkaidemme käyttöön mahdollisimman nopeasti. Rohkaisen asiakkaita kertomaan jatkossakin toiveensa, sillä uudistuminen ei lopu tähän ", Jani lupaa.

K-kauppias Jani Varjonen, p. 040 544 5555.

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Avainsanat: