Pirkka-tuotteita saa nyt Siwoista ja Valintataloista

Kesko on aloittanut Siwojen ja Valintatalojen nopeat muutostyöt K-marketeiksi. Ensimmäinen vaihe on toteutettu kuluneen viikon alussa, kun Siwojen ja Valintatalojen valikoimiin on tuotu useita kymmeniä suosittuja Pirkka-tuotteita. Seuraavaksi käynnistyy kauppojen muuttaminen K-marketeiksi toukokuusta alkaen.

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 20.4.2016 KLO 14:00

Suomen kattavimman päivittäistavarakaupan oman merkin tuotteet ovat nyt entistä laajemmin suomalaisten saatavilla. Siwojen ja Valintatalojen valikoimiin on lisätty alkuviikon aikana useita kymmeniä Pirkka-tuotteita.

”Pirkka-tuotteiden tuonti Siwojen ja Valintatalojen valikoimaan on ensimmäinen askel kauppojen muuttamiseksi K-marketeiksi. Pirkka-tuotteet laskevat kauppojen hintatasoa ja lisäävät asiakkaan valinnanmahdollisuutta kaupassa”, toteaa Petteri Niemi, Suomen Lähikaupan toimitusjohtaja.

”Tuotteiden vieminen Siwojen ja Valintatalojen valikoimiin viikon sisällä yrityskaupan vahvistumisesta on ollut iso ponnistus. Tämä on kuitenkin vasta alkusoittoa. Kauppojen muutostöiden käynnistyessä edessä on historiallinen muutos suomalaisten lähikaupoissa. Uudistuvista K-marketeista syntyykin Suomen kattavin ja palvelevin lähikauppaverkosto”, kertoo Niemi.

Keskon ja Suomen Lähikaupan välinen yrityskauppa vahvistui viime viikolla. Siwat ja Valintatalot muutetaan K-marketeiksi tulevan vuoden aikana. Ensimmäiset Siwat ja Valintatalot muuttuvat K-marketeiksi jo toukokuussa ja elokuun loppuun mennessä 70 kauppaa on muutettu K-marketeiksi. Suomen Lähikaupalla on noin 600 Siwaa ja Valintataloa.

Pirkka-sarja on yli 2 500 tuotteellaan Suomen päivittäistavaramarkkinoiden kattavin ja käytetyin kaupan oma merkki. Pirkka-sarjasta reilu 80 % on elintarvikkeita. Myydyimmät Pirkka-tuotteet ovat arjen perustarvikkeita: maitotaloustuotteita, hedelmiä, jauhelihaa ja olutta. Vähintään silloin tällöin Pirkka-tuotteita käyttää yli 85 prosenttia suomalaisista[1].

_______
[1]TNS: Suomalainen pt-ostaja-tutkimus 2015

Petteri Niemi, toimitusjohtaja, Suomen Lähikauppa, p. 010 532 8900
Satu Pusa, viestintäpäällikkö, Keskon päivittäistavarakauppa, p. 040 771 0650

Kesko on suomalainen kaupan alan pörssiyhtiö. Kesko toimii päivittäistavara-, rauta- ja erikois- sekä autokaupassa. Sen toimialat ja ketjut toimivat tiiviissä yhteistyössä kauppiasyrittäjien sekä muiden kumppaneiden kanssa. Keskon liikevaihto oli 8,7 miljardia euroa vuonna 2015 ja henkilökuntaa oli lähes 20 000 henkeä. Keskon ketjutoimintaan kuuluu yli 1 500 kauppaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä. Keskon osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Yhtiön kotipaikka ja päätoimitilat sijaitsevat Helsingissä. Kesko on maailman vastuullisin kaupan alan yritys (The Global 100 Most Sustainable Corporations in the World).
www.kesko.fi

Suomen Lähikauppa on keskittynyt lähipalveluihin. Pidämme huolta lähiympäristön asukkaiden tarpeista, kokoamme palveluita yhteen ja tarjoamme hyvän palvelukokemuksen - mutkattomasti, helposti ja nopeasti. Suomen Lähikaupalla on kaksi valtakunnallista kauppaketjua: Siwa ja Valintatalo. Siwan kauppaverkko on Suomen kattavin. www.lahikauppa.fi

Avainsanat: