Pirkko Rajaluoto aloittaa kauppiasuransa K-Market Inarissa

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 26.3.2019

Kaupan alan tosiammattilainen, Pirkko Rajaluoto, aloittaa kauppiasuransa aprillipäivänä 1.4. Inarin K-Marketissa. Pirkko ottaa luotsatakseen perinteikkään kauppapaikan, joka kokee melkoisia muutoksia vielä tämän vuoden aikana.

K-Market Inari toimii nykyisissä tiloissaan maaliskuun loppuun ja muuttaa sitten läheiseen entisen Siwan rakennukseen.

• Aloitan kauppiasurani iloisella ja odottavalla mielellä. Kauppa ja kaupan arjen pyörittäminen ovat minulle tuttuja mutta tähän tulee uutena yrittäjän vastuu, Pirkko kertoo.

Pirkko Rajaluodolla on kaupallinen koulutus ja kaupan työstä kokemusta 35 vuotta. Ura on aloitettu opiskeluaikoina K-Supermarket Pohjantähdestä Sodankylästä. Inarin Kuukkelissa Pirkko toimi myymäläpäällikkönä 14 vuotta. Nyt hän aloittaa kauppiaana melkein naapurikiinteistössä.

• Haluan kiittää työnantajaani Antero Ylävaaraa, että hän on luottanut minuun ja antanut vastuullisia kaupan tehtäviä, joissa olen voinut kasvaa yrittäjän uralle, kiittelee Pirkko.

Kuin kotiinsa tulisi

Pirkko kertoo, että he henkilökuntansa kanssa pitävät ykkösjuttuna palvelua ja ihmisläheisyyttä. Valikoimissa panostetaan tuoretuotteisiin ja etsitään lisää paikallisten tuottajien tuotteita. Kaupan paistouunissa paistuu kaupan kaikkina aukiolon tunteina tuoreita leipiä ja leivonnaisia. Myös grillistä saa mukaan kuumia tuotteita.

• Meillä on kaupassa hyvä ilmapiiri ja asiakkaat ovatkin kiitelleet, että tänne on kuin kotiinsa tulisi, Pirkko kertoo hyvillään.

Ivalolainen Pirkko on luonnossa viihtyvä ihminen. Harrastuksikseen hän mainitsee metsästyksen, marjastuksen ja lenkkeilyn. Avopuoliso jatkaa omassa työssään mutta on tärkeänä taustatukena Pirkolle. Yhdessä he harrastavat mm. kelkkaretkiä Inarijärvellä ja päivittäisestä ulkoilusta pitää huolen pariskunnan koira.

Lisätietoja: K-kauppias Pirkko Rajaluoto, puh. 050 543 5657

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi