• K-ryhmä/

Pohjoiselle Rautatiekadulle uusi K-Market – kauppiaaksi kokenut ravintola-alan ammattilainen Marko Alander

KESKO ALUETIEDOTE 11.1.2017

Helsingin Pohjoiselle Rautatiekadulle avataan maaliskuussa uusi K-Market. K-kauppiaana aloittaa ravintola-alalla pitkän uran tehnyt Marko Alander (48). Marko ottaa vuoden 2017 kuluessa vastuulleen myös Lapuankadun, Runeberginkadun ja Mechelininkadun K-Marketit, jotka kaikki ovat entisiä Siwoja ja Valintataloja.

Tuore K-kauppias lähtee kehittämään kaupoistaan kaupunkilaisia kyläkauppoja, jotka huomioivat paikallisen kysynnän, niin lähialueiden asukkaiden kuin työmatkalaisten ja satunnaisten ohikulkijoidenkin osalta.

"Pohjoisen Rautatiekadun ja myös muiden kauppojeni valikoimaa täydennetään helsinkiläisillä lähituotteilla, pienpanimotuotteilla, ajankohtaisten ruokatrendien mukaisilla tuotteilla sekä tietysti vuodenaikaan sopivilla sesonkituotteilla", K-kauppias Marko Alander kertoo.

Markon kaupoissa asiakkaiden palveleminen on ykkösasia ja tavoitteena on ylittää asiakkaan odotukset. "Mottomme on 'Tervehdi, hymyile, suosittele, yllätä!" Marko sanoo.

Vahva ruokaosaaminen asiakkaiden hyödynnettäväksi

Ennen K-kauppiasuraansa Marko on tehnyt pitkän uran ravintola-alalla työskennellen muun muassa helsinkiläisten Hotelli Tornin, Hotelli Vaakunan ja Royal at Crowne Plazan keittiöpäällikkönä. Jatkossa Markon vahva ruokaosaaminen on K-Marketien asiakkaiden hyödynnettävissä.

"Kauppa- ja ravintola-ala lähestyvät toisiaan vuosi vuodelta. Ne lainaavat toisiltaan niin tuotteita kuin toimintamalleja ja haastavat toisiaan. Tämä yhdistettynä yrittäjyyteen useammassa K-kaupassa sekä mahdollisuus toimia lähellä henkilökuntaa ja asiakkaita olivat startti uudelle uralleni", Marko sanoo.

Ravintola-alan kokemustaan Marko aikoo hyödyntää etenkin hedelmä- ja vihannesvalikoiman, salaattibaarin ja take away -valikoiman kehittämisessä. "Tavoitteenamme on inspiroida asiakasta ruoanlaitossa sekä tarjota paljon käyttöyhteysvinkkejä, ja siihen ravintola-alan työkokemukseni antaa hyvin eväitä", Marko sanoo.

Perheeseen kuuluvat myös puoliso Laura sekä tyttäret Sara ja Ronja. Markon vapaa-ajan täyttävät lasten harrastukset, pyöräily sekä ravintolat ja gastronomia. "Kevään koittaessa asiakkaat saavat kohdata pyöräilevän kaupunkilaisen kyläkauppiaan, joka nauttii Baanan tunnelmasta", Marko vinkkaa.

Marko Alanderin kaupat Töölössä:

• 23.2.2017: K-Market Pohjoinen Rautatiekatu (os. Pohjoinen Rautatiekatu 30)
  • 3/2017 alkaen: K-Market Lapuankatu (os. Lapuankatu 4)
  • 5/2017 alkaen: Siwa Runeberginkatu (os. Runeberginkatu 32; muutetaan K-Marketiksi viikolla 5)
  • 7/2017 alkaen: Siwa Mechelininkatu (os. Mechelininkatu 19 ; muutetaan K-Marketiksi viikolla 5)

Kuva K-kauppias Marko Alanderista liitteenä.

K-kauppias Marko Alander, puh. 045 2111 620.

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.

Avainsanat: