Reetta Varonen on Jyväskylän ja Mikkelin Kookenkä-kauppias

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 25.3.2019

Jyväskylän ja Mikkelin Kookenkä-kauppojen kauppiasyrittäjänä on helmikuussa aloittanut Reetta Varonen.

Reetta on aloittanut kaupallisen työuransa K-Citymarket Keminmaassa ja siirtynyt silloiseen K-kenkään Tornioon. ”Kookenkävuosinani olen saanut työskennellä kahden ammattitaitoisen kauppiaan alaisuudessa vastuullisissa tehtävissä ennen kuin siirryin itse kauppiasuralle”, Reetta kiittelee entisiä työnantajiaan. Hän on myös opiskellut ahkerasti kaupan alaa työn ohella. Ensimmäiset kauppapaikat hänellä olivat Kookenkä-kaupat Järvenpäässä ja Keravalla, missä Reetta toimi kauppiaana neljä vuotta.

Jotain uutta, jotain vanhaa ja kristallipallo

Reetta kertoo, että molempien kauppojen suhteen on säilytetty hyvät toimivat ratkaisut mutta paljon on luvassa myös uutta. ”Mikkeli ja Jyväskylä ovat erilaisia kaupunkeja ja asiakkaissamme on niin ikään eroavaisuuksia. Räätälöimme molemmat kaupat vastaamaan yksilöllisesti kunkin kaupungin tarpeita”, lupaa Reetta.

Asuinpaikakseen Reetta on valinnut Jyväskylän, mutta hänet tapaa säännöllisesti myös Mikkelin kaupassaan. ”Mikkelissä apunani on myymälävastaava, jolla on vahva paikallinen tuntemus. Lisäksi molemmissa liikkeissä asiakkaita palvelee ammattitaitoinen ja innostunut henkilökunta”, kehaisee Reetta.

”Työskentely kenkäalalla on haastavaa ja monipuolista. Ala muuttuu nopeasti ja elämme vahvasti sesonki kerrallaan. Tässä työssä kristallipallolla olisi käyttöä, mutta sen puuttuessa täytyy pyrkiä haistelemaan maailman tuulia, ymmärtämään kaupallisten numeroiden sanomaa, kuuntelemaan omaa visiota ja intuitiota sekä tietysti sitä tärkeintä: kuuntelemaan asiakkaita ja heidän ostokäyttäytymistään” Reetta luotaa.

Kauppiasvaihdos tapahtui Mikkelin ja Jyväskylän Kookengissä jo helmikuussa ja nyt molemmat kaupat on saatu paraatikuntoon huhtikuussa pidettäviä avajais- ja keväänavausjuhlia varten.

Lisätietoja: K-kauppias Reetta Varonen, puh. 040 729 1712

Suomessa toimii yli 1 100 itsenäistä K-kauppiasyrittäjää ruoka-, rauta- ja erikoiskaupan aloilla. K-kauppiaat harjoittavat vähittäiskauppaa Keskon johtamissa vähittäiskauppaketjuissa. Suomessa kaikissa K-ryhmän ruoka- ja rautakaupoissa toimii itsenäinen K-kauppiasyrittäjä.

K-kauppiasyrittäjä vastaa kauppansa asiakastyytyväisyydestä, tuotevalikoimasta, hinnoittelusta, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta. K-kauppiaat rakentavat paikallisten asiakkaiden tarpeita vastaavan valikoiman ja palvelun heidän toiveitaan kuunnellen.