• K-ryhmä/

Riikka Joukio Keskon vastuullisuudesta ja yhteiskuntasuhteista vastaavaksi johtajaksi ja konsernijohtoryhmän jäseneksi

Diplomi-insinööri, eMBA Riikka Joukio on nimitetty johtajaksi ja Keskon konsernijohtoryhmän jäseneksi vastuualueenaan vastuullisuus ja yhteiskuntasuhteet. Joukio aloittaa uudessa tehtävässään viimeistään 1.8.2021.

”Vastuullisuudella on iso rooli Keskon strategiassa ja liiketoiminnassa ja sen merkitys kasvaa edelleen. Riikka Joukion nimitys vastuullisuus- ja yhteiskuntasuhdejohtajaksi ja Keskon johtoryhmän jäseneksi vahvistaa entisestään vastuullisuustyötämme ja varmistaa osaltaan, että olemme kaupan alan edelläkävijä vastuullisuustyössä myös jatkossa. Joukiolla on pitkä ja monipuolinen kansainvälinen kokemus sekä vahvat näytöt paitsi vastuullisuustyöstä ja yhteiskuntasuhteista myös yhteistyöstä kulutustavarayhtiöiden kanssa”, sanoo pääjohtaja Mikko Helander.

Riikka Joukio siirtyy Keskon palvelukseen Metsä Groupista, jossa hän toimii tällä hetkellä ilmasto- ja kiertotalousjohtajana. Joukio on toiminut uransa aikana useissa tulosvastuullisissa ja asiantuntijajohdon tehtävissä Metsä Groupin eri liiketoiminnoissa.

Keskon vastuullisuustyö on saanut tunnustusta maailmalla. World Economic Forumin kokouksessa Davosissa vuosittain julkaistavalla Global 100 - vastuullisuuslistalla Kesko on ollut jo kuusi kertaa peräkkäin maailman vastuullisin päivittäistavarakaupan yritys. Lisäksi Kesko on ollut Dow Jonesin maailman vastuullisimpia yrityksiä listaavassa indeksissä DJSI Worldissa jo 16 vuotta.

Lisätietoja: Matti Mettälä, johtaja, henkilöstö ja vastuullisuus, puh. 010 532 2200

Kesko Oyj

www.kesko.fi