Suurin osa K-ryhmän kesätyöpaikoista on avautunut hakuun – Monessa maakunnassa alle 18-vuotiaita palkataan satamäärin

Suurin osa K-ryhmän kesän 2023 kesätyöpaikoista on parhaillaan haettavana K-ryhmän yhteisellä kesätyönhakusivulla. Kesätyövalikoima on juuri nyt laajimmillaan, sillä samaan aikaan haettavana on paikkoja kaikissa K-ryhmän toiminnoissa. Tarjolla on myös tuhansia paikkoja alle 18-vuotiaille nuorille.

K-ryhmä tarjoaa tulevana kesänä monipuolisesti erilaisia kesätyöpaikkoja. Joka puolella Suomea voi hakea kesätöihin K-Rautoihin ja teknisen tukkukaupan Onninen Express -myymälöihin, vapaa-ajan kauppoihin (Intersport ja Budget Sport), Neste K -huoltoasemille, automekaanikon ja myyntiavustajan tehtäviin K-Autolle, logistiikkakeskuksiin, ravintolatukku Kesproon, K-ruokakauppoihin sekä K-ryhmän toimistoille.

”K-ryhmässä on mahdollisesti Suomen laajin valikoima erilaisia kesätyöpaikkoja. Jokaiselle löytyy varmasti jotakin kiinnostavaa”, kannustaa hakemaan K-ryhmän rekrytoinneista vastaava Ilona Castrén.

Runsaasti työtä myös alle 18-vuotiaille nuorille

Erityisesti K-ruokakaupoissa on joka kesä tarjolla tuhansia kesätyöpaikkoja myös alle 18-vuotiaille nuorille. Viime kesänä kaikista K-ryhmän kesätyöntekijöistä valtakunnallisesti noin puolet oli 14–17-vuotiaita.

K-ryhmä tarjosi runsaasti kesätyöpaikkoja alle 18-vuotiaille jokaisessa Suomen maakunnassa kesällä 2022. Tänä vuonna nuorten kesätyöpaikkoja arvioidaan olevan tarjolla yhtä hyvin kuin viime vuonna.

Maakunnalliset kesätyöntekijämäärät vuonna 2022 sekä arvio kesälle 2023:

• Etelä-Karjalassa K-ryhmä työllisti viime kesänä noin 60 alle 18-vuotiasta.
  • Etelä-Pohjanmaalla K-ryhmä työllisti noin 85 alle 18-vuotiasta.
  • Etelä-Savossa K-ryhmä työllisti yli 100 alle 18-vuotiasta.
  • Kainuussa K-ryhmä työllisti noin 45 alle 18-vuotiasta.
  • Kanta-Hämeessä K-ryhmä työllisti yli 70 alle 18-vuotiasta.
  • Keski-Pohjanmaalla K-ryhmä työllisti yli 30 alle 18-vuotiasta.
  • Keski-Suomessa K-ryhmä työllisti yli 130 alle 18-vuotiasta.
  • Kymenlaaksossa K-ryhmä työllisti noin 40 alle 18-vuotiasta.
  • Lapissa K-ryhmä työllisti noin 160 alle 18-vuotiasta.
  • Pirkanmaalla K-ryhmä työllisti noin 300 alle 18-vuotiasta.
  • Pohjanmaan maakunnassa K-ryhmä työllisti yli 50 alle 18-vuotiasta.
  • Pohjois-Karjalassa K-ryhmä työllisti noin 85 alle 18-vuotiasta.
  • Pohjois-Pohjanmaalla K-ryhmä työllisti noin 230 alle 18-vuotiasta.
  • Pohjois-Savossa K-ryhmä työllisti yli 120 alle 18-vuotiasta.
  • Päijät-Hämeessä K-ryhmä työllisti noin 95 alle 18-vuotiasta.
  • Satakunnassa K-ryhmä työllisti 155 alle 18-vuotiasta.
  • Uudellamaalla K-ryhmä työllisti yli 830 alle 18-vuotiasta.
  • Varsinais-Suomessa K-ryhmä työllisti noin 210 alle 18-vuotiasta.

”Todella moni nuori aloittaa työuransa kaupasta ja siksi K:lla on tärkeä rooli nuorten ensimmäisten työkokemusten tarjoajana. Monet tehtävät sopivat yhtä hyvin alle 18-vuotiaille, vaikka usein työpaikkailmoituksessa ei erikseen mainita asiaa”, vinkkaa Castrén.

K-ryhmä on kouluttanut vuodesta 2018 alkaen yli 1300 työpaikkaohjaajaa, jotka ovat kaupoissa ottamassa nuoria vastaan sekä perehdyttämässä heidät tehtäviinsä.

Yhteensä K-ryhmä tarjoaa tulevana kesänä noin 6000 kesätyöpaikkaa. Kaikkiin kesätyövaihtoehtoihin voi tutustua K-ryhmän yhteisellä kesätyösivulla osoitteessa kesko.fi/kesatyo. Kesätyöpaikat näkyvät sivulla hakuaikana.

Ilona Castrén, Manager, Talent Acquisition, ilona.castren@kesko.fi, p. 050 585 7006.

K-ryhmän noin 39 000 hengen poikkeuksellisen mukava porukka työskentelee päivittäin, jotta asiakkaiden olisi kiva käydä kaupoissamme Pohjoismaissa, Baltiassa ja Puolassa. Autamme noin 1 800 kauppaamme palvelemaan asiakkaitaan päivittäistavarakaupassa, rakentamisen ja talotekniikan kaupassa sekä autokaupassa. Teemme työtämme suurella sydämellä huomioiden samalla yhteiskuntaa ja ympäristöä. Uudistuaksemme kokeilemme innolla uutta. Teemme tämän, koska haluamme tarjota hyviä valintoja niin lähimarketin hyllyillä kuin verkossakin. www.kesko.fi