Tapani Oijusluoma Nekalankulman ja Rantaperkiön K-Marketeiden kauppiaaksi

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 9.2.2018

Tapani Oijusluoma (38) aloittaa Nekalankulman K-Marketissa kauppiasyrittäjänä 1.3. ja Rantaperkiössä 16.4. Kauppiasuransa 10-vuotispäivää hän viettää maaliskuussa Tampereen K-Market Tuulensuussa. K-Market Tuulensuu suljetaan maaliskuussa väliaikaisesti rakennustöiden vuoksi.

Kauppiasammatti haaveena jo ala-asteikäisestä

Tapanilla on ollut yrittäjägeeni jo pienestä pojasta, kun hän pääsi työskentelemään ala-asteiässä enonsa K-Supermarketiin Nokialle. ”Siellä pääsin seuraamaan kauppiaan arkea aivan läheltä”, hän kertoo. ”Olen ollut yrittäjänä opiskeluajoilta asti ja Tampereelle muuton yhteydessä hakeuduin K-ryhmän kauppiasvalmennukseen. K-Market Pirkanpojassa Petri Itälinnan ”instituutissa” sain hyvät eväät pyörittää omaa kauppaa”, kiittelee Tapani. Nyt hän on toiminut K-Market Tuulensuussa jo liki kymmenen vuotta.

Kauppiastyössä Tapania kiehtovat jokapäiväiset haasteet, jotka motivoivat yrittämään. ”Voin tehdä omalla toiminnallani ammatistani niin mielenkiintoisen kuin haluan”.

Nekalankulmaan nimenmuutos, remontti ja Matkahuollon palvelut

Uuden kauppiaan myötä tapahtuu Nekalankulmassa paljon muutoksia. K-Market Ruokalähteenä tunnettu kauppa vaihtaa nimensä Nekalankulmaksi. Kevään aikana kauppaa remontoidaan ja räätälöidään asiakkaidensa näköiseksi. ”Hedelmä- ja leipäosastoihin tehdään muutoksia ja leivän puolella itsepaistettuja tuotteita tulee lisää valikoimiin. Paistouuni on kuumana joka päivä aamusta iltaan”, lupaa Tapani. ”Saamme kauppaan myös uutena Matkahuollon palvelut”.

”Molemmissa uusissa kaupoissani on tavoitteenamme olla alueen paras lähikauppa. Ajatuksenani on, että asiakas löytäisi aina jotakin uutta ja kokeilemisen arvoista asioidessaan kaupoissani unohtamatta perustuotteita ja tarjouksia. Tästä olemme saaneet paljon positiivista palautetta ja jatkamme tällä hyväksi valitulla tiellä kuitenkin aina asiakasta kuunnellen”.

Kalasteleva perheenisä

Tapani Oijusluoman perheeseen kuuluvat lääkäripuoliso Marika, 8-vuotias tytär, 5- ja 2-vuotiaat pojat sekä koira. ”Harrastuksiini kuuluu lohenkalastus, ja aina kun vain on mahdollista, niin pakenen joko Näsijärvelle, Tenojoelle tai mökillemme Kuusamoon”.

K-Market Tuulensuu sulkee ovensa väliaikaisesti

Tapani Oijusluoma jatkaa myös Hämeenkadulla sijaitsevan K-Market Tuulensuun kauppiaana 24.3.2018 asti, jolloin kauppa sulkee ovensa väliaikaisesti raitiotien ja katujen rakennustöiden vuoksi.

"Tampereen keskustaa rakennetaan tällä hetkellä vahvasti. Tarkoituksemme on avata K-Market Tuulensuu uudestaan muutaman vuoden kuluttua, kunhan keskustan raitiotietyöt ja katujen rakentaminen on saatu valmiiksi ja asiakkaiden kulku kauppaan onnistuu taas esteettömästi", sanoo K-ryhmän Länsi-Suomen aluejohtaja Jari Alanen.

K-kauppias Tapani Oijusluoma, puh. 0440 685 200
K-ryhmän Länsi-Suomen aluejohtaja Jari Alanen, puh. 050 62026,
jari.alanen@kesko.fi

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.