Tesoman liikekeskukselle etsitään omaa nimeä nimikilpailulla

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 15.8.2017

Mikä olisi hyvä ja sopiva nimi Tampereen Tesomalle rakennettavalle liikekeskukselle? Pulmaan pyydetään apua tamperelaisilta nimikilpailulla. Nimiehdotuksia voi jättää 10.9. asti K-Supermarket Länsiporttiin. Uusi nimi julkistetaan lokakuun aikana.

Tesoman liikekeskukseen rakennetaan tilat uudelle K-Supermarketille, Tampereen kaupungin terveys- ja kirjastopalveluille sekä noin kymmenelle kaupan- ja palvelualan yritykselle. Uusi liikekeskus avataan asiakkaille keväällä 2018.

"Nimikilpailun ja siihen liittyvän koko perheen tapahtuman tavoitteena on yhdistää länsitamperelaisia ja luoda uudesta liikekeskuksesta läntisen Tampereen olohuone", nimikilpailun ja yleisötapahtuman järjestäjät Jenni Koivumäki ja Oona Ylipekkala kertovat.

Koko perheen tapahtuma perjantaina 1.9.

Syyskuun alussa liikekeskuksen rakennustyömaan ympäristössä järjestetään koko perheen tapahtuma, jossa on muun muassa lapsille piirustusta, Eetu Pelle ja onnenpyörä. Tapahtumassa voi jättää oman ehdotuksensa nimikilpailuun ja nimiehdotuksensa jättäneet osallistuvat myös arvontaan. Tarjolla on myös pientä purtavaa.

Tesoman liikekeskuksen nimikilpailun ovat ideoineet TAMK:n liiketalouden opiskelijat Jenni Koivumäki ja Oona Ylipekkala projektityönään. Nimikilpailun voittajaehdotus palkitaan K-ryhmän lahjakortilla.

Tesoman liikekeskuksen rakentaminen alkoi kesällä 2016 ja ensimmäisen vaiheen ovet aukeavat asiakkaille keväällä 2018. Tontilla sijaitseva nykyinen K-supermarketin kiinteistö korjataan, liitetään uudisrakennukseen ja vuokrataan liikekäyttöön. Kokonaisuudessaan hanke valmistuu keväällä 2019, kun vanha kiinteistö saadaan remontoitua.

"Tesoman hanke on hyvä esimerkki tulevaisuuden rakentamisesta, jossa sekä kaupan että julkisen sektorin palvelut yhdistetään yhtenäiseksi, monipuolisesti arjen eri asioissa asiakkaita palvelevaksi kokonaisuudeksi. Hankkeen suunnittelussa on huomioitu hyvät kulkuyhteydet liikekeskukseen sekä kevyen liikenteen väyliä että julkista liikennettä ja autoa hyödyntäen", kertoo Keskon aluejohtaja Jari Alanen.

Lisätietoja: aluejohtaja Jari Alanen puh.05062026