Viidennen polven kauppias Maria Saarniolle kolmen K-Marketin nippu Seinäjoella

Maria Saarnio (33) aloittaa kauppiasuransa toukokuun lopulla K-Market Nurmon kauppiaana. Myöhemmin tänä vuonna hänelle siirtyvät myös K-Market Uppa ja K-Market Ruukintie. Kaupat ovat entisiä Siwoja. Maria Saarnion suvussa on ollut kauppiaita jo 120 vuoden ajan.

KESKO ALUETIEDOTE 20.4.2017

Maria Saarniolle kaupan työt ovat tuttuja lapsuudesta asti. Pienenä hän ajeli polkutraktorilla hyllyjen välissä, mutta sai vähitellen oikeita työtehtäviä, ensin siivousta ja hyllytystä sekä myöhemmin osan kauppiaan tehtävistä isänsä apuna. Vanhempiensa kaupan K-Market Saarnion lisäksi hän on työskennellyt myös K-Supermarket Jalasjärvessä. Maria on koulutukseltaan tradenomi ja suorittanut K-kauppiasvalmennuksen vuonna 2016.

- Unelma omasta kauppiasurasta syntyi jo nuorena. Siinä kiehtoo haasteellisuus, asiakaskohtaamiset ja se, että jokainen päivä on erilainen. Haluan kehittää itseäni ja kauppaa sekä luoda viihtyisän ja kehittävän työyhteisön. Tunnen saaneeni hyvät valmiudet kauppiaaksi lähtemiseen. Vanhempani antoivat minulle mahdollisuuden toteuttaa itseäni heidän kauppiasaikanaan, ja kauppiasvalmentaja Ilari Kontsas K-Supermarket Jalasjärvessä osaltaan oli valmentajana mitä parhain, kiittelee Maria.

Uuden kauppiaan jokainen kauppa tulee olemaan asiakaskuntansa näköinen. Pienet neliöt otetaan tehokäyttöön ja varmistetaan, että pienestäkin valikoimasta löytyy aina asiakkaille tärkeät tuotteet. Myös sesongit ja ruokatrendit näkyvät valikoimissa. Keskeistä on A-luokan asiakaspalvelu sekä asioinnin nopeus ja helppous.

- Kaikenlainen palaute on arvokasta, kun haluamme kehittää kauppaa asiakkaittemme toiveita vastaavaksi. Antakaa palautetta valikoimista, ruusuja asioista, jotka teemme jo hyvin tai risuja epäkohdista, jotta voimme korjata ne. Tai tulkaa juttusille muuten vaan, niin tutustutaan ja vaihdetaan ajatuksia, Maria kannustaa asiakkaita.

Maria Saarnion kolmen kaupan nippu työllistää yhteensä 17 henkilöä.

Marian perheeseen kuuluu avopuoliso Ari, lapset Ellen (4) ja Leo (3) sekä Helmi-koira. Kauppiaan vapaa-ajan täyttää yhteinen tekeminen lasten kanssa sekä koiran kanssa lenkkeily.

Siwat ja Valintatalot K-Marketeiksi ja K-kauppiaiden hallintaan

Siwat ja Valintatalot muutetaan K-Marketeiksi, ja tänä vuonna jopa 200 entistä Siwaa ja Valintataloa saa K-kauppiaan. Kaikki K-Marketeiksi muutetut kaupat siirretään K-kauppiaiden hallintaan vuoden 2018 loppuun mennessä. K-ryhmän uudessa liiketoimintamallissa yhdellä kauppiaalla voi olla useita kauppoja.

Maria Saarnion kaupat Seinäjoella:

• 5/2017 alkaen K-Market Nurmo (os. Valkiavuorentie 2)
• 8/2017 alkaen K-Market Uppa (os. Koulukatu 50)
• 10/2017 alkaen K-Market Ruukintie (os. Ruukintie 20)

Ruokakaupan palveluiden lisäksi kaupoista löytyy asiakkaiden toivomia lähipalveluita kuten Matkahuollon pakettipalvelu, Osta & Nosta -käteispalvelu ja Veikkauksen pelit.

Lisätietoja: K-kauppias Maria Saarnio, puh. 040 542 7817

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.