Hannu ja Hanna Nokikuru K-Rauta Mäntsälän kauppiaiksi – Hyppy yrittäjiksi pitkän kaupan alan uran jälkeen

K-Rauta Mäntsälä saa uudet kauppiaat Hannu ja Hanna Nokikurusta, jotka aloittavat kauppiaina 18. elokuuta. Nokikurut aloittavat kauppiasuransa Mäntsälän K-Raudasta. Kaupan kehittämisen apuna on tulevien kauppiaiden pitkä kokemus rautakaupan alalta sekä kaupan nykyinen, osaava henkilökunta.

Hannu Nokikurulla, 47, on taustallaan 20 vuoden ura K-Rauta-ketjun parissa: ensin kesätöissä Porin K-Raudassa, sitten myyntipäällikkönä ja myöhemmin Keskolla K-Rauta-ketjun aluepäällikkönä, kenttäpäällikkönä sekä viimeisimpänä K-Raudan myyntijohtajana. Hannan, 45, tausta on myös kaupan alalla. Viimeiseksi hän toimi Sinituotteella tuotepäällikkönä vastaten useiden rautakaupoissakin myytävien tuotteiden tuotekehityksestä.

Hyppy yrittäjiksi 20-vuotisen työuran jälkeen tuntuu heistä kiehtovalta.

- Kauppiasura on ollut pitkään haaveena ja erityisen kiehtovaa alassa on, että voi olla yhdessä toteuttamassa asiakkaiden pieniä ja suuria hankkeita; usein elämän suurimpia yksittäisiä investointeja kuluttaja-asiakkaille. Ja toisaalta pääsemme pitämään yllä pitkäkestoisia asiakassuhteita yritysasiakkaiden kanssa, tuoreet kauppiaat sanovat.

- Tuntuu hienolta päästä myös kehittämään kauppaa omissa töissämme kertyneen ammattitaidon kautta ja yhdessä ammattitaitoisen sekä innokkaan henkilökunnan kanssa.

Nokikurujen perheeseen kuuluvat 16- ja 18-vuotiaat lapset. Perhe asuu Riihimäellä, josta on sopivan lyhyt matka kaupalle. Vapaa-aika kuluu lenkkeillen, uiden tai suunnistaen sekä kesäaikana mökkeillen.

- Innolla käytämme myös itse rautakaupan tuotteita, olipa kyse remontoinnista, rakentamisesta tai pihan laittamisesta. Siinäkin mielessä rautakaupan ala on meille varsin kiehtova, Nokikurut kertovat.

Nokikurujen kaupassa panostetaan henkilökohtaiseen palveluun ja myyjien osaamiseen

Uudet kauppiaat aikovat panostaa erityisesti henkilökohtaiseen palveluun, niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaille.

- Rautakauppa-asiointi voi olla joillekin asiakkaille melko harvinaistakin, koska rautakaupassa myytävien tuotteiden hankintaväli saattaa olla kuluttaja-asiakkailla varsin pitkä. Toisaalta samaan aikaan yritysasiakkaamme asioivat kaupassa päivittäin ja tietävät hyvinkin tarkasti mitä tarvitsevat. Näiden tarpeiden yhdistäminen ja kyky kuunnella asiakkaan aitoja tarpeita on onnistumisen edellytys.

K-Rauta Mäntsälässä työskentelee kauppiasparin lisäksi noin kahdeksan vakituista työntekijää sekä kausityöntekijät.

- Haluamme myös ylläpitää sekä kehittää myyjiemme osaamista, koska alalla on tärkeää tuntea myös uudet tuotteet sekä niiden käyttöön liittyvät ohjeet sekä määräykset.

- On hienoa päästä tutustumaan mäntsäläläisiin asiakkaisiin. Tulkaa reilusti nykäisemään hihasta ja kertomaan myös kehitysideoista. Haluamme tarjota kaikki rautakaupan palvelut asiakkaillemme omalta kylältä. Käydään tarpeet yhdessä läpi, koska sitä varten olemme olemassa.

Hanna Nokikuru, puh. 040 560 9324
Hannu Nokikuru, puh. 040 045 8485

Me K-Raudassa autamme niin kodin kunnostamisen ensikertalaisia kuin ammattilaisiakin onnistumaan rakentamisessa ja remontoinnissa mahdollisimman vaivattomasti. Laajin valikoima ja parhaat palvelumme varmistavat, että projektisi onnistuu – niin kivijalassa kuin verkossakin. Sinua palvelee yli 120 uudistunutta kauppaa kattaen koko Suomen Tammisaaresta Ivaloon. K-Rauta.fi