Janne ja Jenni Enqvist K-Rauta Otra Nekalan uusiksi kauppiaiksi

K-RYHMÄ ALUETIEDOTE 1.10.2021

Tampereen K-Rauta Otra Nekala saa uudet kauppiaat, kun Janne ja Jenni Enqvist ottavat tänään vetovastuun asiakkaiden palvelusta. Otra Nekala on heidän toinen kauppapaikkansa.

Janne Enqvistillä on vankka kokemus K-Raudasta. Otra Nekalassa aloituspäivänä tulee kuluneeksi 20 vuotta siitä, kun hän aloitti työt rautakaupassa. Viimeiset viisi vuotta Enqvistien pariskunta on toiminut kauppiaina K-Rauta Hämeenlinnassa, josta he siirtyvät Tampereelle.

”Aina olen tehnyt töitä yrittäjämäisesti kelloa katsomatta, ja jossakin vaiheessa tuli tunne, mitä jos tekisi itselle töitä”, Janne Enqvist kertoo kauppiasuransa alusta.

Kiehtovinta kauppiasurassa on Janne ja Jenni Enqvistin mukaan vapaus ja vastuu. ”On vapaus tehdä asioita ja näkee oman kädenjäljen, mutta samalla on vastuu yrityksestä, työntekijöistä ja heidän perheistään. Ennen kaikkea kaupanteko on mukavaa puuhaa, kun pääsee palvelemaan erilaisia asiakkaita, eikä yksikään päivä ole samanlainen”, he summaavat ajatuksiaan.

Perinteisellä kauppapaikalla kauppaa kehittäen

K-Rauta Otra Nekalan perinteet ulottuvat 1800-luvulle asti. ”Perinteitä pitää vaalia, mutta kauppaa on myös uskallettava kehittää tämän päivän asiakkaiden tarpeisiin vastaavaksi. Myymälä on K-Rautana uniikki, toimiihan se kahdessa kerroksessa liukuportaineen. Meille on tärkeää, että pystymme varmistamaan sujuvan asioinnin myymälässä erilaisilla keinoilla”, uudet kauppiaat kertovat.

K-Rauta Otra Nekala palvelee kuluttaja- ja yritysasiakkaita. Kattavan tuote- ja palvelutarjonnan lisäksi Enqvistien mielestä kaupan pitää olla houkutteleva ja tarjota virikkeitä asiakkaille. ”Kun asiakkaita vielä palvelee ammattitaitoinen henkilökuntamme, niin kauppaan on kiva tulla asioimaan.” K-Rauta Otra Nekala työllistää noin 60 alan ammattilaista.

Kysyttäessä kauppiaiden omaa suosikkia K-Raudan suomalaisten tuotteiden valikoimasta vastausta ei tarvitse miettiä: ”Cello-porealtaat ja -paljut, ehdottomasti.”

Uudet kauppiaat toivottavat asiakkaat tervetulleiksi ja pyytävät antamaan rohkeasti palautetta sekä kertomaan kehitysideoita. ”Silloin kauppamme on juuri meidän asiakkaillemme sopiva – kauppiaita hihasta kiinni vaan.”

Kauppiaspariskunnan elämä on työntäyteistä, mutta he kuntoilevat mielellään. Se auttaa jaksamaan arjessa. Perheeseen kuuluvat 14- ja 17-vuotiaat tyttäret sekä Rölli-niminen koira.

Lisätietoja: K-kauppias Janne Enqvist, puh. 045 131 7131, janne.enqvist@k-rauta.fi

Me K-Raudassa autamme niin kodin kunnostamisen ensikertalaisia kuin ammattilaisiakin onnistumaan rakentamisessa ja remontoinnissa mahdollisimman vaivattomasti. Laajin valikoima ja parhaat palvelumme varmistavat, että projektisi onnistuu – niin kivijalassa kuin verkossakin. Sinua palvelee 131 uudistunutta kauppaa kattaen koko Suomen Tammisaaresta Ivaloon. www.k-rauta.fi