K-Raudan Kimara Raami -mökkimallisto tarjoaa entistä enemmän vaihtoehtoja

K-RYHMÄ LEHDISTÖTIEDOTE 1.4.2019

K-Raudan Kimara-talomallisto laajentuu uutuuksilla. Kimaran Raami-mökit soveltuvat pieneenkin pihaan ja muuntuvat moneen. Raami-malliston rakennusaineena on suomalainen hirsi. Innovatiiviset nurkkaratkaisut mahdollistavat hirsitalon tekemisen myös useimmille kaava-alueille.

K-Raudasta saa talopakettipalvelut sekä kaiken rakentamiseen ja sisustamiseen tarvittavan saman katon alta. Valikoimaan kuuluvat K-Raudan omien merkkien talopaketteja sisältävät Ainoakoti ja Kimara. Kimaran Raami-malliston ulkoasua on maustettu tämän päivän trendeillä: mökeistä löytyy terasseja, isoja lasipintoja ja myös pelkistettyjä ratkaisuja.

”Raami-mallisto muuntuu moneen. Raamin voin rakentaa esimerkiksi vierasmajaksi, saunarakennukseksi tai kesämökiksi. Mallistosta löytyy kolmen kokoluokan mökkejä: pienet ovat kooltaan 10 m2, keskisuuret noin 25-40 m2 ja suuret noin 50 m2”, myyntipäällikkö Ari Koski K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan kaupan toimialalta kertoo ja jatkaa: ”Sisätilaratkaisuja voi muokata laajasti omien tarpeiden mukaan. Valinnan voi tehdä esimerkiksi siinä, tarvitaanko Raami-mökkiin saunatiloja vai ei.”

Kimara Raami 41: Mökki, josta ei puutu mitään. Oma makuuhuone, tilava tupakeittiö, sauna ja laaja terassi mahdollistavat viihtymisen pitkälle syksyyn.

Kimara Raami 34: Raami-malliston pienimmät mökit pystyy käsistään taitava kokoamaan jopa itse. K-Rauta tarjoaa mökille raamit, ja asukas voi vaikuttaa pintamateriaaleihin ja sisustukseen itse.

Innovatiivinen nurkkaratkaisu tuo hirsitalon myös kaava-alueelle

”Joihinkin Raami-mökkeihin on mahdollista saada innovatiivinen niin kutsuttu city-nurkka. Siinä rakennuksen ulkonäköä korostetaan leveillä nurkkavuorilaudoilla”, Koski kertoo.

Joissain kunnissa ja kaupungeissa säädellään hirsitalon rakentamista kaava-alueelle. Muun kuin ristinurkan valinta kuitenkin mahdollistaa hirsitalon rakentamisen kaava-alueelle. Ennen hankintaa on kuitenkin hyvä olla yhteydessä oman kunnan tai kaupungin rakennusviranomaisiin, jotta rakentamisessa ei tule ongelmia.

Kimara Raami 56: Modernilla city-nurkalla varustettu Raami 56 soveltuu pieneksi kesämökiksi tai pihapiirin kesäasunnoksi.

Suomalaista hirttä rakennusaineena

Raami-malliston mökit on tehty suomalaisesta hirrestä. Malliston valmistuksessa käytetään EKO-lamellihirttä, jossa hyödynnetään tehtaan oman sahan raaka-ainetta mahdollisimman hyvin.

Valmistaja Kontiotuote Oy jalostaa Kimara-hirret tehtaan lähialueelta vastuullisesti kaadetusta arktisesta männystä ja käyttää ainoastaan PEFC-sertifioitua puuta.

Raami-mallistoa myydään kaikissa K-Raudoissa ympäri Suomen. Samalla saa K-Raudasta muun tarvittavan Raami-mökkiin: pintamateriaalit, sisustamiseen tarvittavat tuotteet, keittiöt, LVIS-ratkaisut, tulisijat, terassin sekä pihan laittoon tarvittavat tuotteet, pintakäsittelyaineet talon ulos ja sisälle.

Sisältöjä K-Rauta.fi-sivuilla

Kimara Raami – Edullinen mökkimallisto K-Raudasta: https://www.k-rauta.fi/raami

Kimara on K-Raudan oma merkki. Tutustu Kimara-malliston laajaan valikoimaan: www.kimara.fi

Myyntipäällikkö Ari Koski, K-ryhmän rakentamisen ja talotekniikan kauppa, puh. 0400 684 929, ari.koski@kesko.fi