K-rauta on Suomen luotetuin rautakauppa

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 15.2.2016 KLO 9.00

K-rauta on valittu Valittujen Palojen (Reader’s Digest) Luotetuin Merkki -tutkimuksessa Suomen luotetuimmaksi rautakaupaksi selkeällä 55 % ääniosuudella kategorian maininnoista. Myös toinen sija tuli K-ryhmän Rautia-ketjulle lähes 19 % ääniosuudella. K-ryhmän rautakaupoille tuli siis äänistä kolme neljäsosaa. Kategoria oli tutkimuksessa mukana ensimmäistä kertaa.

Tutkimukseen vastanneet ovat ensin nimenneet omasta mielestään eniten luottamansa merkin kysytyssä kategoriassa, jonka jälkeen he arvioivat viiden eri ominaisuuden sopimista tähän tuotemerkkiin asteikolla 1-5. Arvioitavat ominaisuudet olivat: laatu, hintansa arvoinen, vahva tuotekuva, kuluttajien tarpeiden ymmärtäminen ja eettisesti vastuullinen. Lisäksi kysyttiin onko vastaaja valitsemansa merkin asiakas/onko käyttänyt viimeksi kuluneen 12 kuukauden aikana ja voisiko suositella sitä muille.

- Asiakas ja laatu ovat meillä mukana kaikessa tekemisessä ja hieno huomata, että K-rautaan luotetaan myös tämän tutkimuksen mukaan. Asiakkaiden luottamuksen saamisessa löytyy aina kehitettävää ja sen eteen paiskitaan joka päivä töitä kaikissa 45 kaupassamme. Yhdessä K-kauppiaiden kanssa haemme jatkuvasti uusia tapoja asiakkaidemme tyytyväisyyden parantamiseen entisestään - jotta kaupassa olisi kiva käydä, K-raudan ketjujohtaja Virpi Viinikainen sanoo.

K-ryhmään luotetaan - Myös Askolle ja Intersportille Luotetuin merkki

K-ryhmän ketjut menestyivät tänä vuonna loistavasti: huonekaluketju Asko voitti huonekaluliike-sarjan jo 10. kerran ja Intersport voitti tänä vuonna ensimmäistä kertaa tutkimuksessa mukana olleen urheiluvälinekauppa-kategorian.

Vuosittainen tutkimus toteutettiin Suomessa nyt kuudennentoista kerran. Nettikyselynä tehtyyn kyselyyn vastasi 1 967 Valitut Palat -lehden tilaajaa. Tulokset painotettiin iän (20+ vuotta) ja sukupuolen mukaan väestöä vastaavaksi.

Tutkimuksessa selvitettiin avoimilla kysymyksillä, mitkä ovat kyselyyn vastanneiden mielestä luotetuimmat tuotemerkit kaikkiaan 43 eri tuoteryhmässä.

Lisätietoja tutkimuksesta ja sen tuloksista antaa tutkimuspäällikkö Tiina Suomela, (09) 503 4655, tiina.suomela@valitutpalat.fi
Lisätietoa K-raudasta antaa ketjujohtaja Virpi Viinikainen, puh. 050 527 2881, virpi.viinikainen@kesko.fi

Kaikki kerralla K-raudasta. Luotettavasti. (www.k-rauta.fi)

Kansainvälinen K-rauta on rakentamisen, remontoinnin, pihan ja puutarhan sekä sisustamisen ja kodin kalustamisen paras kumppani. K-rauta on Dream Builder, joka auttaa ideoimaan ja toteuttamaan asiakkaidensa unelmat. Palvelemme asiakkaitamme kattavin sähköisin palveluin ja Suomessa paikallisesti 45 K-raudassa Kirkkonummelta Rovaniemelle.

K - jotta kaupassa olisi kiva käydä.