Kährsin ja Karelia-Upofloorin yhdistyminen on saanut kilpailuviranomaisten hyväksynnän

Lehdistötiedote 4.12.2012

Kilpailuviranomaiset ovat hyväksyneet Kährsin ja Karelia-Upofloorin yhdistymisen.

Kährs ja Karelia-Upofloor ilmoittivat 22. lokakuuta aikomuksestaan yhdistyä Euroopan johtavaksi puulattioiden valmistajaksi. Sopimuksen mukaan yhdistymisen ehtona oli kilpailuviranomaisten hyväksyntä. Tämä ehto on nyt täytetty, joten yhdistyminen voidaan toteuttaa 3.12.2012.

Lisätietoja:

Christer Persson +46 (0)70 364 60 30

Toimitusjohtaja ja konsernijohtaja

Kährs

Kährs perustettiin vuonna 1857 ja on yksi Euroopan vanhin ja johtava puulattioiden valmistaja, jonka tuotemerkki on maailmanlaajuisesti vakiintunut. Pääosa Kährsin valmistuksesta on lamelliparkettia, yhtiön innovaatio joka on tänä päivänä vakiintunut alallaan. Kährsin päämarkkina on Eurooppa ja yhtiö toimii yli 50 markkinalla maailmanlaajuisesti ja sillä on omia myyntiyhtiöitä 10 maassa. Kährsillä on kaksi tuotantolaitosta Ruotsissa. Vuonna 2011 Kährsin liikevaihto oli 160 miljoonaa euroa. Henkilöstön määrä on 850.

www.kahrs.com

Karelia-Upofloor

Karelia-Upofloor Oy on yksi Euroopan johtavia lattiapäällystevalmistajia sekä maailmanlaajuisesti tunnustettu alansa asiantuntija. Päätuotteet ovat parketti- ja muovilattiapäällysteet. Konsernin liiketoiminta-alueet ovat Suomi ja Baltia, Venäjä ja IVY-maat, Skandinavia sekä Kansainväliset projektit. Konsernilla on neljä tuotantolaitosta Suomessa sekä tehtaat Venäjällä ja Romaniassa. Liikevaihto vuonna 2011 oli 122 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 800.

www.kareliaupofloor.com